„Големите” в Европа налагат силово нови правила в междунардния пътен превоз
По-голямата част от транспортния бизнес в България ще приключи с тази дейност в резултат на новия пакет „Мобилност”, в който не бяха приети исканията на българските превозвачи. Това заяви в студиото на „Плюс Минус” изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров.
След Съвета на министрите на транспорта от понеделник представителите на страните от ЕС постигнаха компромисно споразумение по пакет "Мобилност”. На практика обаче то разделя страните в Европейския съюз на западни и източни.
Според Димитров в последния вариант на пакета нещата не са променени съществено спрямо първоначалните предложения на Европейската комисия от 2017 година. Едно от условията, срещу което възразиха българските фирми, беше водачите да се прибират на всеки 4 седмици в страната по регистрация. След като беше отменено в един от етапите по преговорите, сега това условие отново се запазва.
Желязков: България е изчислената жертва от промяната в правилата за превозите
„Текстовете, които са приети сега с това споразумение, вероятно са най-лошите, които сме виждали от началото на самия мандат. Изключително рестриктивни и небалансирани. Това, което се случи през май в Европейския парламент, е различно от това, което виждаме в момента. Австрийското председателство промени изцяло съдържанието в опаковката пакет „Мобилност”. Ако се стигне до гласуване на тези текстове, трябва да положим всички усилия да смекчим тези условия или изобщо да не ги гласуваме”, коментира евродепутът Андрей Новаков. Той подчерта, че самият факт, че толкова много държави гласуваха „против”, показва, че това е решение, което се налага силово. Много рядко се случва да се разделя Европа толкова ярко на Източна и Западна, каза Новаков.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Габриела Винарова