Образ, наречен Momo, се появява на екрана на мобилните телефони и подтиква малчуганите да приемат различни предизвикателства

Опасна игра предизвиква децата да се самонараняват. Образ, наречен Momo, се появява на екрана на мобилните телефони и таблетите и кара малките да приемат различни предизвикателства със страшни последствия. Какво точно представлява играта разказаха в "Здравей, България" Ален Попович от Българската асоциация на агенциите за дигитални комуникации и Антоанета Василева от Центъра за безопасен интернет.

Ново предизвикателство в интернет подлага на риск живота на деца

"Momo Challenge всъщност е кукла, създадена от една асоциация изложби. Тръгва като    субкултура в Япония и после се разпространява в останалите страни. Води се тип „прецакване”. Примерно, когато звъниш на приятел през What’s up, а не през Facebook или Youtube. И това е доста стара история. Бива обяснена на няколко пъти. Това са хора, които искат да прецакат приятелите си. Прецакването се състои в това да ти пречат да си спокоен, да те изплаши нещо. Но това придобива нечовешки размери. Децата са по-лесна мишена, но целта не са те. Има вероятност Momo да ти се появи, докато четеш рецепта за баница, например", обясни Попович. 

„Съдържанието е създадено от определен потребител. Този, който е вкарал съдържанието, е създал и образа на Mоmo. Но Youtube е загрижен за децата и ние подадохме сигнал до там и Youtube Kids. Те ще проследят и ще проверят всички видеа, в които има нещо с Momo", обясни Василева. И допълни, че в Центъра са получавали много сигнали за опасната игра.

"Това е форма на онлайн тормоз и родителите трябва да са наясно как да реагират в такава ситуация. Те трябва да са дигитално грамотни и да знаят, че могат да блокират такива неща, дори и в What’s up. Youtube трябва да изтегли всички видеа и игри, в които има Momo", каза още Василева.

Ален Попович обясни, че Momo може да бъде реален човек или чат бот.

Още по темата гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.