Проектите в сектора ще бъдат определени през следващите няколко месеца
Близо 2 млрд. лв. ще поиска България за железопътния транспорт за следващия програмен период 2021-2027 г. Това заяви транспортният министър Росен Желязков на конференцията “Европейска солидарност в инвестиционната политика”, организирана от Камарата на строителите в България и председателя на Комисията по регионално развитие в ЕП Искра Михайлова.
Проектите в сектора ще бъдат определени през следващите няколко месеца. По думите на министъра модернизацията на жп линията София - Северна Македония прогнозната сума е 800 млн. лв., а до Сърбия - 400 млн. лв.
Желязков посочи, че в момента се подготвят два пътни проекта: магистралата Русе - Велико Търново и скоростният път Видин - Монтана – Враца. Предвижда се те да бъдат изградени след 2020 г.
Той определи като проект с висока степен на готовност продължението на третия лъч на метрото в София от участъка от “Хаджи Димитър” до ж.к. “Васил Левски”.
Държавата ще вложи 7 млрд. лева в пътища в Северна България
Във водния сектор ще се поискат средства за подобряване на корабоплаването по Дунав.
По време на конференция "Европейската солидарност в инвестиционната политика на ЕС вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че до края на годината процесът на обществените поръчки ще бъде напълно дигитализиран. Той посочи, че дигитализацията ще направи практически невъзможни опитите за изкривяване и "заиграване", включително и с цената, която когато се оферира от кандидата, се криптира и няма да може да се променя до отварянето на финансовите оферти. Вицепремиерът отчете сред другите предимства на дигитализацията ограничаването на корупционния натиск.
Вицепремиерът очаква в рамките на десетилетието в строителния бранш увеличаването на разходите за труд да продължи, като мотивира очакванията си с натиска на пазара на труда и недостига на работна сила. Дончев изтъкна, че занапред строителният бранш трябва да постави основен акцент върху новите технологии, механизацията. Всичко, което е правено с десет човека, трябва да се прави с 6 или 7 души, обърна се вицепремиерът към строителния бранш.
Вицепремиерът напомни, че основният приоритет на държавата е повишаване на добавената стойност в икономиката. Следващото десетилетие, като резултат от всички политики, включително и със средства, финансирани от кохезионната политика, в България трябва да бъдат изградени поне още 10 - 12 индустриални зони със съпътстващата ги инфраструктура, които да позволят при появата на нови производства, те да се случат като инвестиция в пъти по-бързо, посочи Дончев.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.