Колко ще ни струва ремонтът заради лошо гориво?
Със застудяването сервизите отчитат голям скок на повредени автомобили заради некачествено гориво. В същото време идва и информацията, че през последните дни от пазара са изтеглени над 25 000 литра дизел заради лошо качество.
Проверките показват, че най-голям проблем с качеството има при дизела, следван от бензина. По време на пътуването за празниците, Владимир Александров забелязва, че автомобилът му се държи странно на пътя.
В сервиза диагностиката е категорична- причината е в некачественото гориво. След години, прекарани зад волана, Владимир също е свикнал сам да познава кога е заредил бензин с примеси.
Проверка на NOVА: Какво е качеството на горивото, което зареждаме?
От сервиза казват, че тези дни колите, които идват са със сходни симптоми – липса на мощност, трудно палене и сериозни поражения. Запушени филтри, дефекти в горивните системи и дори повредени двигатели водят шофьорите тук. Виновникът е оказва един и същ-лошо гориво, категоричен е автоекспертът Румен Дунев.
"Виждаме ли се доста неща - от счупени и пробити бутала до дюзи, през които не може да премине никакво гориво. При новите автомобили няма друга причина, която да запуши DPF филтър, освен некачествено гориво. Когато не обърнем внимание и продължим да караме с некачествено гориво, двигателят почва да работи с повишено чукане и често пъти може да счупи бутало, дори да задере лагери", каза Дунев.
По празниците жалби от шофьори за некачествено гориво са стигнали и до контролните органи. При последния такъв сигнал, буквално от преди дни, изследванията в лаборатория потвърждават – влошено качество на дизела заради по-ниска пламна температура.
Заради откритите нарушения, от бензиностанцията са изтеглени над 25 000 литра от проблемното гориво. Дали обаче други шофьори са зареждали от нея, не е ясно. До такива проблеми често се стига именно в период на активно пътуване, когато хиляди шофьори тръгват едновременно на път, обясняват автомонтьорите.
При големите бензиностанции такива случаи са по-скоро рядкост, твърдят от бранша. Контролиращите твърдят, че бензин и дизел с ниско качество се предлагат по-скоро на тъмно. Сметките на бранша показват, че около една трета от горивата, които достигат до шофьорите, се предлагат в сивия сектор.
Повече по темата гледайте във видеото.
Очакваме и Вашите предложения за теми, както и сигнали, на e-mail: georgi.georgiev@ntv.bg и във Facebook: Georgi Georgiev Nova TV.