Започва ремонт на участъка

Бетонни предпазни огради могат да предотвратят тежки катастрофи с много жертви по магистралите. Това мнение изрази в предаването „Здравей, България” Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

СЛЕД КАТАСТРОФАТА НА АМ „ТРАКИЯ”: Започва цялостна инспекция на мястото на инцидента

„Тези системи имат по-висока степен на задържане. При сблъсък те обръщат превозното средство, но то остава в платното, в което се е движило”, обясни той.

По думите му мантинелата в участъка на жестоката катастрофа на АМ "Тракия" е на около 25 години и не е в състояние да спре тежкотоварно превозно средство.

Според председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Георги Терзийски обаче ограничителните метални съоръжения са по-ефективни, особено при по-високи скорости и по отношение на леките и товарните автомобили. „Това е така, защото зоната за въздействие е по-голяма. Оградата е по-еластична и възможността превозното средство да премине или да се обърне е много по-малка. Има и случаи, в които автобуси и леки автомобили преминават през бетоновите ограничителни системи”, поясни той.

Англичанин и семейство сред загиналите на "Тракия" (ОБЗОР)

Терзийски добави, че предстоят анализи и краш тестове в участъка, в който стана тежкия инцидент. По думите му ограничителните системи там са монтирани през 1995 г. "Нашите оценки за участъка показаха, че не само ограничителните системи, но и пътната настилка не са в добро състояние. Затова през 2019 г. беше изготвен технологичен проект и в момента АПИ и фирма "Автомагистрали" са готови да влязат за ремонт", каза още шефът на пътната агенция.

Целия разговор гледайте във видеото

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.