Божидар Балевски и Емил Бенов си поставят за цел да обучават децата чрез своя проект - платформата Investclub Kids

ПРОМЯНАТА, която те искат да постигнат е чрез тяхната онлайн платформа Investclub Kids – а целта е един ден финансовата грамотност да се изучава в училище, но на лесен и разбираем език.

Акции, криптовалути, данъци. Думи, които чуваме всеки ден. Не всички обаче са наясно с това какво означават. Особено децата, за които тази материя изглежда сложна и далечна. Божидар Балевски и Емил Бенов си поставят за цел да променят това със своя проект платформа Investclub Kids.

„След едно мое участие в едно частно училище в София и след подбутване от страна на директорката, според която финансовата грамотност при децата липсва, идеята ни се превърна в реалност.“

ПРОМЯНАТА учи децата на любов към математиката

„Платформата ще представлява интернет сайт, в който децата ще могат да намерят качествено и лесно разбираема информация относно финансите. Има 13 обучителни теми като криптовалути, акции, облигации, данъци, застраховки. Информацията е поднесена под формата на кратки видеоуроци, които са анимирани. Така че децата да могат за колкото се може по-кратко време да разберат максимално.“

Създателите на Investclub Kids се надяват да променят статистиката у нас. Според данни на международна организация, която изчислява финансовата грамотност в различните държави, България е на 72-ро място, редом до държави като Габон и Кот д'Ивоар.

ПРОМЯНАТА осигурява безплатни уроци за кандидат-студенти по медицина

„Интересът при децата сега е по-голям от преди 10 години, благодарение на социалните медии. В момента децата на 10-12 години имат на разположение толкова много информация, че няма как да не достигне до тях нещо за биткойн, за криптовалути, за акции. Ако те нямат достъп до качествена информация и някой, който да им обясни по лесен начин нещата, те могат да намерят грешна информация.“

Божидар и Емил вече планират и бъдещето на Investclub Kids.

„Имаме краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели. Всичко се движи по план. Очаква се в края на годината платформата да е стартирана. През следващата година възнамеряваме активно да комуникираме с държавните и частни училища. Надяваме се от 72-ро място да влезем в топ 10.“

„Имаме страница kids.investclub.bg, на която хората могат да се запишат предварително. В момента се работи по изграждането на самия сайт. Съдържанието е готово. Работи се и по практическите задачи.“

Всеки може да подкрепи своя фаворит до 24 октомври на www.nova.bg/promyanata.

Тримата финалисти с най-много гласове ще продължат в последния етап на конкурса – среща с възрастното и детското жури на ПРОМЯНАТА, като ще се борят за голямата награда от 20 000 лв.

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за девети път в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.