Yettel си поставя амбициозни цели в сферите опазване на околната среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление основано на прозрачност и почтеност

Този месец Yettel представи своята стратегия и доклад за устойчиво развитие, с които определя дългосрочните си амбициозни цели за следващите пет години. Стратегията за устойчиво развитие 2028 на телекома е фокусирана върху намаляването на екологичния отпечатък, развитието на технологии, които подпомагат устойчивото бъдеще, и поставянето на хората в центъра на всичко, което компанията прави.

„Ние се ангажираме с отговорно и прозрачно управление на технологиите, които развиваме. Едновременно с това си поставяме за цел да предлагаме надеждни и безопасни услуги и дигитални решения на своите клиенти, да обръщаме сериозно внимание на екологичното и социално въздействие, което нашата компания оказва, и да се грижим за своите служители“, каза Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Yettel. „Нашата стратегия и цели са в съответствие с общата стратегия за устойчиво развитие на PPF Telecom Group и допринасят за плановете на групата за значително намаляване на нашите емисии и постигане на климатична неутралност.”

Първата тема засяга намаляването на отпечатъка върху околната среда. Основните цели, които операторът си поставя в тази насока включват въглеродния отпечатък и постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. или по-рано, като е планирано в следващите 12-24 месеца да се изготви цялостна програма, която намалява емисиите на парникови газове. Yettel подкрепя и принципите на кръговата икономика, като се съсредоточава върху събирането и рециклирането на устройства. Компанията има амбицията до 2028 година да събере поне 127 000 килограма електронни отпадъци и да намали с 40% отпадъците от опаковки, генерирани за целите на транспортирането, като част от оперативните дейности. Компанията вече предприе стъпки в тази посока с мащабна комуникационна кампания „Рециклирай и спести“, която допринася за изграждането на работеща кръгова икономика чрез осигуряване на отстъпка при закупуване на ново устройство в замяна на върнато за рециклиране устройство. През март тази година Yettel обяви и, че премахва изцяло хартията от своите операции, с което осигури възможността на клиентите да подписват и съхраняват своите договори изцяло дигитално.

Сред основните принципи на работа на Yettel е предоставянето на възможности за развитие, изграждане на равнопоставена и мотивираща работна среда за всички служители. В тази връзка една от важните цели в стратегията е до 2028 г. 40% от технологичните роли в компанията да бъдат заемани от жени. Тя е част от втората стратегическа област в амбициозния план на телекома, която поставя хората в центъра на всичко, което компанията прави. Yettel си поставя за цел и да приобщи служителите си към устойчивото бъдеще и всяка година минимум 1 000 работни часа да бъдат отделяни за доброволчески инициативи, които допринасят за грижата за околната среда. В допълнение на това компанията планира да достигне до 2 500 000 души годишно чрез кампании, повишаващи осведомеността по темите за устойчивото развитие.

Третата приоритетна област в стратегията на Yettel се фокусира върху предоставянето на надеждна връзка за всички и развитието на дигиталните умения на подрастващите. В това отношение телекомът се ангажира 5G мрежата да бъде достъпна за поне 85% от населението в България до 2026 г., като в градските райони (с население над 30 000 души) осигурената скорост на свързване да надвишава 1 Gbps.

Компанията продължава да е ангажирана и с онлайн безопасността, като всяка година ще се стреми да обучава 40 000 деца по темата и да помага на 10 000 човека да развият дигиталните си умения. Защитата на личните данни и повишаването на устойчивостта на мрежите срещу кибератаки и кибер измами също са важна част от целите, заложени в документа. В тази връзка компанията планира до 2025 г. да предостави решение за онлайн защита на поне 30% от крайните си клиенти.

Четвъртата област във всеобхватната стратегия за устойчиво развитие на Yettel засяга управлението, основано на почтеност и прозрачност. В изпълнение на устойчивата си политика телекомът планира до края на 2023 година 100% от ръководството на компанията и 50% от служителите ще преминат обучения на тема устойчиво бизнес развитие. Също така е планирано през следващите 12-24 месеца да се разработи детайлен план за ангажиране и на доставчиците с целите за устойчиво развитие.

С целия доклад и стратегията за устойчиво развитие на телекома можете да се запознаете на сайта на оператора.