Инж. Венцислав Ангелов за липсващите 10 см настилка

Въпреки че настилката на магистрала „Хемус” се оказа 10 см по-малко от това, което е в проектната документация, пътят в никакъв случай не е опасен. В това увери инж. Венцислав Ангелов, председател на УС на АПИ.

Предстоят нови ремонтни дейности, които да компенсират недостатъците в асфалтовото покритие. Преди дни регионалният министър Иван Шишков обяви, че 10 см от настилката липсва, а асфалтът е по-малко от необходимото за сметка на повече шлака. Става дума за участъка от София в посока Варна.

Иван Шишков: Първата част на „Хемус”- по-малко асфалт, повече шлака

„В никакъв случай не можем да кажем, че имаме лош път. Като конструкция времево намаляваме експлоатационния период на този участък. Но той категорично не е опасен. Не мога да кажа дали е крадено. Мога да кажа, че част от тези слоеве не са като в проектната документация”, каза инж. Ангелов.

По думите му взетите проби ще дадат яснота какво трябва да се направи за основен ремонт.  

„По наши данни към момента на такъв подлежат 100 км. За целта в близките 1-2 години държавата трябва да осигури 500 млн. лв.", каза още инж. Ангелов. 

Относно магистрала „Марица” първоначалните данни сочат, че асфалтовите слоеве са в нормите. Има проблем с пътната конструкция, там където е „леглото” на асфалтовата настилка.

„Към решението на НС, с което трябваше да се разплатят старите обекти, за които текат гаранционни срокове, АПИ направи разплащане в размер на 50% от тази сума. Тя е около 275 милиона. Към момента няма да разплащаме останалата сума на обекти, които са за основен ремонт, а са направени като текущ и поддържане. Държавата няма да разплати незаконни обекти и основни ремонти по републиканската пътна мрежа”, каза инж. Ангелов.

Той увери, че не са спрени никакви дейности по строежите на „Хемус”. Продължава и строителството на пътя Видин-Ботевград, както и на магистралите „Европа” и „Струма”. „Полагаме всички сили и средства тези обекти да бъдат завършени по най-бързия начин”, увери шефът на АПИ.

Относно тунелите в страната, той е категоричен, че са безопасни. „Възложено е на пътно-поддържащите фирми съоръженията да се измият и почистят. В тунела на Мало Бучино тези дейности започнаха още вчера”, съобщи Ангелов.

За връщането на пари за винетки при над три глоби ще са необходими 5 милиона лева. Хората мога да подадат заявления на сайта на БГтол, напомни председателят на АПИ.

За Кресненското дефиле, инж. Ангелов каза, че в момента се работи по голямо свлачище преди тунел „Железница”. Очаква едната лента в самия тунел да бъде пусната до средата на годината.

Целия разговор гледайте във видеото. 

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook