Обсъждането на най-добрите комуникационни проекти е днес от 16.00 ч. в клуб „Перото“, следвани от церемонията по награждаване

Днес ще се състои фестивала PRовокатори на PRомени и ще се раздадат годишните PR награди. Репортерът на NOVA Деси Жаблянова ни среща с организаторите на събитието, които специално за „Твоят ден“ по NOVA News дават повече информация за фестивала и конкурса.

„Днес за 23 път се провеждат годишните награди, които отличават най-добрите комуникационни проекти в България. Стартът е в 16.00 ч. в клуб „Перото“ в НДК с традиционната дискусия, под формата на кръгли маси. В тях ще участват едни от най-добрите професионалисти в сферата на комуникацията. От 19.00 ч предстои дългоочакваната церемония по награждаване на най-добрите проекти. Тази година в конкурса участват 66 проекта, които са кандидатствали в 14 различни категории. Традиционно „Събитие на годината“, „Комуникационен продукт или услуга“ са много силни категории, но тази година имаме много силни заявки за проекти с добавена стойност към обществото, като „Корпоративна социална отговорност“, „Вътрешни комуникации“  и др. Ще има няколко допълнителни специални награди, като една от тях е под името на проф. Петев, която се връчва за студентски проект. Комисията по професионална етика към БДВО също ще връчи своята награда“, споделя Иван Янакиев, председател на БДВО.

„Търсим нетрадиционния подход в комуникацията, но съм щастлив, че тази година има изключително много заявки. В тях се наблюдава не само висок професионализъм, но също така и нестандартен подход за решаването на конкретни комуникационни казуси. Това, което отличава конкурса е публичното представяне на проектите. Това е добра възможност не само журито, но и представители на бизнеса или студенти да научат повече за комуникациите, и тяхната работа за бизнеса“, допълва Кристиан Постаджиян, преподавател в НБУ и член на журито.

„През годините в ПР има много промени. ПР-ите имат повече стратегическа роля. Тази година проектите са изключително ефективни и стратегически насочени. Използват уникален микс от тактики и механизми за достигане до аудиториите иэдо крайната цел“, разкрива новостите и промените, настъпили в традиционния фестивала председателят му.

„Наградите представляват възможност за сверяване на часовника, от една страна вътре в индустрията, а от друга и в международен план. Отново ще реферирам към тези публични представяния, тъй като те са един сериозен бенчмарк какво се случва във вътрешната комуникационна индустрия. За поредна година виждаме едни силни заявки, които идват от различни брандове, в различни бизнес сектори. Всяка една категория в конкурса е добър знак за цялата индустрия“, коментира значението на наградите Иван Янакиев. „Опитвам се да науча студентите си да мислят нестандартно и да учат максимално много от бизнеса. Връзката между теория и практика, между Университет и бизнес, е нещо много ценно. Благодаря на БДВО за възможността студентите да участват пряко в конкурса“.

Какво е посланието на фестивала?

„Искаме да покажем, че комуникациите в България са на световно ниво. Виждаме го във всеки един проект. Живеем и работим в сложна действителност, която постоянно се променя. Работата на комуникаторите става все по-мултидисциплинарна“, обобщава Иван Янакиев.