Политологът коментира възможните формули за управление след изборите

Темата за предизборната кампания и възможните формули за управление слез изборите коментира политологът Христо Панчугов в „Офанзива с Любо Огнянов” по NOVA NEWS.

В рамките на разговора са използвани данните от социологическото проучване на „Тренд” по поръчка на  „Нова Броудкастинг Груп” и „24 часа”, проведено сред 1002 респонденти по метода на пряко полустандартизирано интервю „лице в лице”. Проучването е представително за пълнолетното население на страната и е извършено в периода между 12 и 19 април 2024 г.

Той е на мнение, че се очакват тежки удари по време на предизборната кампания, тъй като това вече е основен елемент.

Панчугов коментира данните на „Тренд”, според които ГЕРБ-СДС получават 24,9%,  ПП-ДБ 15,5%, а ДПС 14,4%. Той смята, че разликата между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ се дължи на неоправданите очаквания към ПП-ДБ. Панчугов е на мнение, че от много време насам ГЕРБ имат системна подкрепа. Политологът смята, че ДПС са успявали и друг път да мобилизират подкрепата си.

"Тренд" за нагласите преди вота: ГЕРБ-СДС водят с над 9% пред ПП-ДБ

„Не мисля, че ГЕРБ биха направили коалиция само с ДПС. Между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ би било доста сериозна изненада. Начинът, по който се разделиха показва липса на съвместни приоритети", посочи Панчугов.

„Синя България" е интересен казус. Те вече постигнаха реален успех в София. Опитват да влязат в разговор за ценности и политики, от което дясното пространство има нужда. Дали това ще им донесе успех зависи от кампанията”, каза политологът.

Валентин Мундров: Удостоверяването на машините за гласуване започва днес

„Подкрепата, която „Възраждане” биха могли да съберат също е ключов въпрос за това как ще извежда бъдещият парламент”, допълни той.

„Ваня Григорова има усет за посланията, които биха могли да бъдат припознати от левия електорат”, смята Панчугов.

„Състоянието на БСП в момента е благодатно за всякакви други леви политически субекти”, допълни той.

В рамките на разговора са използвани данните от социологическото проучване на „Тренд” по поръчка на „Нова Броудкастинг Груп” и „24 часа”, проведено сред 1002 респонденти по метода на пряко полустандартизирано интервю „лице в лице”. Проучването е представително за пълнолетното население на страната и е извършено в периода между 12 и 19 април 2024 г.

Целия разговор гледайте във видеото.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase