Снимка: istock
Съдбата му вероятно ще бъде решена на предстоящото първо заседание
Темата за нощния транспорт в София доведе до поредни обвинения от групата на „Продължаваме Промяната - Демократична България (Спаси София)“ към останалите общински съветници. Причината - вероятното спиране на нощния градски транспорт след внесен доклад в общината. Общинският съветник Борис Бонев определи вносителите му като „лобисти на таксиметровия бранш“ и подчерта, че те правят опит да саботират услугата за нощния превоз.
Напрежението около спирането на нощните линии започна още миналата година. Освен групата на ПП-ДБ-СС, мнозинството от останалите общински съветници подкрепя идеята транспортът да бъде спрян.
Нощният транспорт в София стартира отново от 1 ноември
Основните мотиви са, че тези линии не водят до големи приходи. В защита на нощните линии от ПП-ДБ-СС посочиха, че те са социална услуга, а спирането им най-сериозно ще навреди на хората, които работят през късните часове на денонощието. „Нощният транспорт е социална услуга, неговата цел не е да акумулира печалба, а да обслужва всички пътници в града. Тя е предназначена основно за хората, които работят на смени“, поясни съветникът Димитър Петров.
Съдбата на нощния транспорт вероятно ще бъде решена на предстоящото първо заседание на СОС за тази година на 16 януари.