Има един важен елемент - корпоративната социална отговорност

Когато става дума за работодателска марка, има един важен елемент, който хората като че ли често пропускат – корпоративната социална отговорност (CSR).

Активностите в рамките на CSR показват най-ясно дали дадена компанията застава зад ценностите си на практика или просто използва увлекателни думи. Една успешна CSR политика се основава на няколко фактора.

Трябва да има конкретен и измерим принос към решаването на проблема, към който е насочена – обществен или екологичен.

За да имат реален отзвук сред екипа и общностите, CSR активностите е важно да ангажират ключовите заинтересовани страни – служители, клиенти, общността, неправителствени организации, инвеститори и други.

Това означава, че кампанията е релевантна за тях, те се чувстват съпричастни и имат възможност да участват или да бъдат информирани по прозрачен начин.

И ако приемем, че това са определенията „по учебник“ за отлична CSR кампания, Vivacom определено се нарежда сред отличниците в тази област.

Проекти, насочени към общностите в страната

Vivacom Регионален Грант е инициатива с 10-годишна история. Всяка година от 2015 досега хора и организации с желание за промяна кандидатстват за финансиране на свои проекти, с които подобрят живота и средата в градовете, в които живеят.

За тези десет години телекомът е дарил над 700 000 лв. в подкрепа на 128 значими проекти от цялата страна, в които са се ангажирали над 40 000 души. Програмата се провежда в партньорство с Български център за нестопанско право от самото си създаване.

Ясни са финалистите и от юбилейно издание на Регионалния грант. 10 проекта ще получат финансова подкрепа на обща стойност 100 000 лева, за да осъществят своите идеи в сферите на образованието и опазването на околната среда.

Те бяха избрани от експертно жури в конкуренция от общо 339 кандидатури. За първа година към инициативата ще се присъединят и студенти от Нов български университет, които ще разработят комуникационни стратегии за проекта на всеки финалист, за да могат организациите още по-ефективно да популяризират каузите си.

Сред проектите, които предстои да се реализират от април до ноември, има много интригуващи идеи като обучение на ученици медиатори за разрешаване на конфликти, развитие на театрални умения сред хора със и без слухови увреждания, повишаване на информираността за безопасното използване на интернет, опазване на биоразнообразието, създаване на подкасти от ученици и други.

Проекти, насочени към служителите

Програмата VIVA Help е създаден в края на май 2015г. и улеснява дарителството в компанията. Всеки служител може да дарява автоматично определена сума пари ежемесечно във фонд, предназначен да подпомага здравните разходи на колеги, на които може да им се наложи лечение.

Проекти, насочени към бъдещето на България

Успехите на нашите олимпийските отбори по природни науки изпълват всички ни с гордост. Радваме се на медалите и наградите им, посрещаме ги на летището и стискаме палци да продължат да се развиват у нас.

За подготовката им обаче са нужни средства, които се осигуряват от компании като Vivacom. Само телекомът е финансирал с близо 140 000 лв. учениците ни за последните 3 години.

Освен това, като част от подкрепата, Vivacom стана технологичен партньор на първата в света Международна олимпиада по изкуствен интелект, която се проведе през август миналата година в Бургас.

Компанията осигури неограничен високоскоростен интернет в най-голямата 5G мрежа в страната – ключов фактор за гладкото протичане на състезанието, в което участваха близо 200 ученици от 40 държави.

Компанията предостави и финансова помощ за организирането на олимпиадата, както и специални награди за най-добре представилите се участници.

За своята активна подкрепа към Сдружението на олимпийските отбори по природни науки компанията получи отличие в категория „Принос в развитието на образованието“ на наградите „Бизнес хонорис кауза“, организирани ежегодно от вестник „24 часа“.

„За нас е важно не просто да осигуряваме финансова помощ, а да бъдем техен партньор в пътя им към успеха. Затова ще ги подкрепяме и в бъдеще“, сподели Стоян Каранлъков, Главен търговски директор на Vivacom.