VIP Brother „Образцов дом” изготвя речник на основните понятия от времето на соца

VIP Brother „Образцов дом” изготвя речник на основните понятия от времето на соца. Необходимостта от подобен речник потвърждават данните от социологическо изследване на НЦИОМ, според които младите българи не познават историческия период на комунизма. 

„Гулаг” е търсачка в интернет”, „На 9 септември България се освобождава от турско робство”, „Свободна Европа” е лозунг, а „кулак“ - природно бедствие” - гласят цитатите от последното социологическо проучване на НЦИОМ по темата. Над 80% от запитаните не знаят какво е пактът Рибентроп-Молотов, „Гулаг“ и „Солидарност”. 70% не познават понятието Желязна завеса, а 50% от участниците в проучването не свързват с нищо Берлинската стена и Аушвиц.

Въпреки че според същото изследване 50% от младите получават знанията си от телевизията, VIP Brother няма амбициите да навакса пропуските в образователната система през новия сезон. Целта на шоуто е по лек и забавен начин да повдигне Желязната завеса на незнанието, като въведе и младите в Образцовия си дом. 

Подготовката започва месец преди старта на предаването в ефира на Нова. VIP Brother e изготвил прост и неизчерпателен речник, в който обяснява понятия като физзарядка, лексикон и Алтай, както и каква е разликата между „Кореком” и „Показен магазин”. Извадки от речника очаквайте скоро.