Новините и сутрешният блок на NOVA са лидер, като доверието на зрителите продължава да расте

NOVA e водещият телевизионен канал в България сред активното градско население, а степента на доверие към медията продължава да расте. Това сочи представително за градското население над 50 000 жители проучване на GfK България, проведено в периода 17 май – 1 юни 2016 г. 52,5% от анкетираните определят NOVA като водещия телевизионен канал. За сравнение втората медия bTV отчита 34,8%. NOVA реализира и най-позитивно развитие през последните две години като водеща телевизия, където процентът в полза на NOVA е 58%, пред 37% за втората медия bTV. NOVA се възприема и за най-развиващата се като модерна телевизия от 62% от анкетираните. 

База: 861 зрители на възраст 18-49 г., гледащи поне два пъти седмично телевизия

Новините на NOVA запазват лидерската си позиция. Според 51% от анкетираните NOVA се развива в много по-голяма степен като телевизия, която достоверно представя новините. Предпочитанието на зрителите към Новините на NOVA е устойчива тенденция, а процентът на зрителите, които избират новинарските емисии на NOVA, нараства осезаемо през последните четири години – от 32% през 2012 до 53% през 2016. Втората медия bTV бележи спад за същия период.

 

За 2012 г., 2013 г. и 2014 г.: 600 зрители на възраст 18-49 г., гледащи поне два пъти седмично телевизия и поне един път седмично новинарски емисии
За 2016 г.: 455 зрители на възраст 18-49 г., гледащи поне два пъти седмично телевизия и поне един път седмично новинарски емисии 

Сутрешният блок на NOVA запазва доверието на зрителите и лидерската си позиция, като 53% от анкетираните отговарят, че разчитат в най-голяма степен да бъдат информирани от сутрешния блок на NOVA, в случай че в страната се развиват драматични събития, които засягат цялото общество.


 
За 2016 г.: 455 зрители на възраст 18-49 г., гледащи поне два пъти седмично сутрешни 
За 2015 г.: 500 зрители на възраст 18-49 г., гледащи поне два пъти седмично сутрешни блокове 

„NOVA е най-гледаният канал сред активната аудитория в България за цялата 2015 г. до днес. С всеки следващ сезон и инвестиция NOVA затвърждава лидерската си позиция. След като доказахме, че сме лидер при въвеждането на иновативни проекти и формати, успяхме да реализираме и най-успешния български сериал „Откраднат живот” за последните две години”, коментира Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

„Базираме решенията си на резултатите от две международни независими агенции – Nielsen Admosphere и GfK. Първата мери гледаемостта, а втората – нагласите и качествените параметри на нашата програма. Най-новото проучване на GfK отчете високата оценка на зрителите, които определиха NOVA с най-голям напредък по отношение на критерии за модерна, водеща и достоверно отразяваща новините медия”, допълва Вики Политова, главен оперативен директор на медийната група. 

„Новините на NOVA се утвърдиха в последните години със силния екип, който се разпознава от зрителите заради професионализма, опита и безпристрастната позиция през годините. Ярките лица, провокативните въпроси и силната разследваща журналистика станаха запазена марка за Новините на NOVA. Благодарим на зрителите за доверието и продължаваме да работим за тях”, споделя Дарина Сарелска, директор „Новини и актуални предавания” в Nova. 

*Изследването на агенцията за социологически проучвания GfK България е направено по заявка на Нова Броудкастинг Груп сред ТВ зрители на възраст 18-69 г, обхват – население на градовете над 50 000 жители, в период 17 май – 1 юни 2016.