Зрителите в активна възраст предпочитат атрактивната програмна схема, новините и актуалните предавания на телевизията
За поредна година, в един от най-силните телевизионни месеци, NOVA е най-предпочитаният телевизионен канал сред населението в активна възраст (18-49 г.). Изключително наситената и разнообразна програмна схема на телевизията привлича над една четвърт от зрителите от тази аудиторна група, което й осигурява значително предимство пред bTV, както среднодневно, така и в праймтайм.
Аудиторният дял на телевизията сред активните зрители е най-високият отчетен от Nielsen Admosphere Bulgariа за април, в сравнение с показателите за същия месец в последните 5 години.
За отличното представяне на NOVA допринася атрактивното разнообразие от предавания в най-гледаното време. Тази пролет медията предложи на зрителите осем продукции, които привличат интереса на зрителите - пет риалити и шоу формата и три български сериала.
„Като две капки вода“, “Hell’s Kitchen”, „Женени от пръв поглед“, „Кошмари в кухнята“ и „Съдби на кръстопът“ са предпочитани от зрителите в активна възраст (18-49 г.), като най-голям аудиторен дял сред тази аудитория постига „Като две капки вода“ – 42,7%, а предизвикателствата, пред които се изправя шеф Манчев всеки петък в „Кошмари в кухнята“ с 34,5% дял, е с тенденция да се превърне в най-гледания сезон на предаването. И двата формата привличат два пъти повече зрители на възраст 18-49 години, в сравнение с bTV по същото време. Трите български сериала „Дяволското гърло“, „Откраднат живот“ и „Господин Х и морето“ също печелят битката за вниманието на активната аудитория със сериозна преднина, спрямо дела на bTV по същото време. Превърналата се в абсолютен хит криминална драма „Дяволското гърло“ постига аудиторен дял 29,9%, което е преднина от 56% пред конкурентната телевизия в съответния часови слот.
Присъствието на праймтайм продукциите в онлайн платформите на компанията също се радва на високо зрителско внимание. От началото на сезона над 2,5 млн. видеогледания генерират „Като две капки вода“; „Hell’s Kitchen“ е гледан над 1,7 млн. пъти; близо милион видеогледания имат и „Женени от пръв поглед“. Тази пролет българските сериали регистрират общо над 5 млн. видеогледания.
Данните на Nielsen Admosphere Bulgariа отчитат още, че NOVA е не само предпочитаният канал за шоу програми и български сериали, но и основен източник на информация за активната част от зрителите, чрез новините и актуалните предавания. Новинарските емисии на NOVA са средно с 11% по-предпочетени сред тази група от съответните емисии на bTV. Сутрешните блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“ убедително надминават по дял съответните продукции на bTV, а интересът на 18-49 годишните към следобедния формат „Плюс минус. Коментарът след новините“, изразен в аудиторен дял, е над два и половина пъти по-висок, спрямо съдържанието на bTV по същото време.
Редактор: Боряна Димитрова