Много са номерата, които можем да си извъртим по време на предизборна кампания...

Какво е това черен PR и как се прилагат мръсни трикове по време на избори? Според психолозите мръсните номера датират още от IV в. пр. Хр. Броят им е повече от 160, а привържениците им по време на избори растат.


Много са номерата, които можем да си извъртим по време на предизборна кампания. Тя преследва четири цели - имидж, репутация, популярност и сравнение между кандидатите.
PR-ът може да бъде бял, когато хвалим кандидата, сив, когато представим даден кандидат в лоша светлина, но е истина.


Професорът по психология Петър Иванов твърди, че PR-ът съвсем не е работа на бивши журналисти, както често се случва у нас, това касае психологията. Мръсните трикове стига да не са срещу нас могат и да са забавни.


Друг трик е разпространението на слухове. За това ими цяла наука – руморология. Забавно е да регистрирате двойник на кандидат.


Професорът разкри и друг вариант как да съсипеш имиджа на конкуренцията. Достатъчно е да промениш една буква в нечий слоугън така, че да се смени смисъла. Може и да се сравни с реклама.


Още от древността, когато се търси въздействие върху масовото съзнание се ползват очернящи средства, а PR-ът се усъвършенства като черен в началото на 20 век. За него са написани десетки книги от световни психолози.