Защо служителите на Бога се обявиха против ин витро процедурите и сурогатното майчинство?
В специално обръщение Светият Синод се обяви срещу ин витрото и сурогатното майчинство. Според Църквата ставало дума за \"противоречаща на Божията воля човешка намеса в основополагащите екзистенциални аспекти на човешкия живот\".
В становището е записано още, че Св. Синод призовава българската държава и сама е готова всячески да съдейства на семействата с репродуктивни проблеми, но не като въвежда \"богопротивни и подкопаващи семейните устои законодателни промени\".
В \"Здравей, България\" Ваня Александрова, която е майка на бебето Ния, създадено на шестия опит с ин витро процедури, заяви, че за нея ин витро е била единствената възможност да има дете. \"Слава Богу, Бог се смили над мен. Ния е доказателството за неговата сила и любов\", заяви Ваня, която е вярваща православна християнка.
Д-р Георги Стаменов от Център за репродуктивно здраве \"Надежда\" заяви, че не може да си представи, че екипът, който се занимава с това нещо, може да го прави без вяра и без любов. \"Аз самият вярвам в Господ, християнин съм, ходя всяка неделя на църква и не мога да си представя, че може да има сблъсък между наука и религия\", на мнение е докторът. Според него, волята на Отеца се състои именно в това да помогнеш на ближния си и на страдащите хора. Той допълни, че искрено го е заболяло, че точно на Нова година, когато хората празнуват рождеството на Младенеца, Св. Синод е излязъл с такова обръщение.
От своя страна, д-р Десислава Панайотова – богослов, член на културно-просветния отдел на Светия синод, обясни, че родителите, които имат репродуктивни проблеми би следвало да възлагат цялото си упование на Бог, защото той е истинският лекар и неговата ръка не може да бъде отмахвана от процеса на зачатието и заменяна с тази на обикновените хора и обикновените лекари. Тя заяви още, че познава много жени, вярващи и православни християнки, с репродуктивни проблеми, които с молитва и силна вяра са измолили да имат дете.
Д-р Панайотова допълни, че е недопустимо, когато човек се меси в Божията воля. Тя заяви, че както и повечето православни християни, ползва услугите на медицината, но разликата е в това, че при зачеването на деца се борави не само с генетика и физическа същност, но и с душата на човек.
Какво заявиха още гостите в студиото – вижте във видеото.