Според него трябва да се промени психотестът, който се използва в изпитната система на шофьорите
"Един път употребявал алкохол, водачът не трябва да никога повече да получава право на лиценз за каране на такси. Това е мое предложение, което ще направя, ако е необходимо и законодателно да се въведат някои промени”.
Това заяви в студиото на „Здравей, България” транспортният министър Данаил Папазов. Изказването му бе във връзка с трагичния инцидент на столичния булевард „Цариградско шосе”. Според него причината за инцидента е високата скорост и „това, че водачът не е могъл да се контролира заради употребата на алкохол”.
„Много промени трябва да настъпят според мен, защото виждаме, че това се превръща в някакво масово явление, особено употребата на алкохол, не само от водачи на таксита, на камиони, но също така и на другите автомобили, които всеки от нас управлява. Битката с алкохола преди да се управлява автомобил трябва да бъде една от основните, за да намалим този вандализъм по пътищата”, категоричен бе Папазов.
По думите му трябва да се промени методиката на психотеста, който се използва в изпитната система на бъдещите шофьори. Друга мярка е и въвеждането на патентен данък на таксиметровите фирми.
„Една голяма фирма трябва има вътрешни проверки на шофьорите и трябва да се прави досие на шофьора – да се следи за нарушенията му в КАТ. При употреба на алкохол, трябва да бъде забранявано да получава лиценз за таксиметров шофьор. Аз лично ще следя за този случай”, зарече се транспортният министър.
„Според мен наказанията са малки. Този самоконтрол трябва да се стимулира с наказания”, каза още Папазов. По думите му наказание между 5 и 15 години за инцидент като този на бул. „Цариградско шосе” е малко. Той цитира данни, според които в столицата работят близо 20 000 таксита и призова за намаляване агресията по пътищата.
Той посочи, че от миналия вторник работи Обществен съвет към транспортното министерство. Вече има предложение за борбата със сивия сектор. Друга идея е да се засилят мерките, които да контролират как се издават шофьорски книжки, както и контрол за издаването на билети. Сред по-дългосрочни мерки са тези за управление на трафика, в който да се следи промяната на транспорта в различните схеми.
За трагичния инцидент в Украйна Папазов обяви, че автобусът е минал на преглед през май месец, а шофьорите са притежавали необходимите документи.
На въпрос дали министерството оставя на заден план строителството на магистрали, Папазов отговори: „Не се дава по-голямо предимство на жп транспорта, а на зеления транспорт. Трябва да бъде завършена магистрала „Струма”, „Хемус”. Последният Лот на магистрала „Тракия” ще бъде открит в понеделник”.
Разработват се и мерки за управление на качеството в БДЖ. Там няма ISO сертификация. „Тази фирма трябва наново да се направи структурно”, отбеляза транспортният министър, но обясни, че без средства няма как да се извършат промените.
Целия разговор гледайте във видеото.