Законови промени задължават търговците да връщат пари след повече от ремонта

Край на безкрайните ремонти на фабрично дефектни стоки. Търговците ще бъдат длъжни да ни връщат парите, ако продуктът, който сме си купили се развали повече от три пъти. Това предвиждат промени в Закона за защита на потребителите, които в момента се обсъждат с бранша.

 

Хората с опит казват, че новото често носи проблеми. Но и след 20 години ти се налага да купиш нещо ново. Така този човек е попаднал в кръговрата не безкрайните ремонти, защото бойлерът, който си е купил давал непрекъснато дефекти. В крайна сметка от добро желание, търговецът го сменил. В проекто-промените на закона този проблем засега не е уреден. Ако бъдат одобрени обаче, ще бъдем защитени поне от безкрайните ремонти.

 

Плановете са, ако след три ремонта продуктът отново се развали, търговецът да бъде длъжен да ни върне парите. Парите си ще получаваме обратно само за стоки с по-дълготраен живот. В тази категория влиза предимно бяла и черна техника.

 

С тези промени обаче не се решава напълно парадоксът – ако, например си купим скъпа техника и след три дни тя се развали, хем сме дали пари за нея, хем може да не я ползваме доста време, защото търговецът си има срок, до който да я ремонтира.

 

Промените все още се обсъждат с бранша. За всяка рекламация продавачът вече ще е длъжен да ни издава документ, с който ще можем да докажем, че сме върнали стоката за ремонт. И още идеи – вече спокойно ще можем да купуваме от всяка точка на страната и да връщаме за рекламация във всяка точка на страната - разбира се в магазини от една верига.

 

Повече по темата ще научите от видеото.