„Софийска вода” въвежда нова система за получаване на сигнали за аварии

В рубриката "Моята новина" получихме сигнал за разкопани улици след ремонт на водопровод в София. Потърсихме позицията на "Софийска вода" по случая.

 

Под земята в центъра на столицата се складират 17 000 кубични метра вода. Толкова е капацитетът на един от 12-те основни резервоара в София - „Лозенец”. В случай на авария дебитът би покрил нуждите от вода на жителите на централните столични квартали. При това само за ден.

 

„Този резервоар е бил подложен на бомбардировки през 40-те години и вътре е имало компрометирани бетонови участъци, които трябваше задължително да ремонтираме, за да сме сигурни, че няма да има изненади”, казва Станислав Станев от „Софийска вода”.

 

Ремонтът отнема две седмици. И не остава незабелязан от гражданите. В „Софийска вода” получават десетки сигнали за слабо налягане. Това обаче е необходима жертва, тъй като рехабилитацията осигурява по-добро качество на водата.

 

„Ние имаме 70 точки в мрежата, които наблюдаваме ежедневно и със сигурност това е най-добрият вариант за жителите на София да пият питейната вода. Тя е неутрална като pH, като алкалност и може всеки ден да се използва”, сподели Станев.

 

От следващия месец хората, които имат оплаквания от водоснабдяването ще могат да сигнализират със съобщение от мобилен телефон или от компютъра. Досега това ставаше най-лесно с позвъняване.

 

„Клиентът може да ни изпрати снимка от мястото, където е видял теч или нарушена настилка, за да може веднага да реагираме”, допълва той.

 

А именно неремонтираните пътища след авария са сред най-честите оплаквания на хората. Такива снимки получаваме и ние в рубриката „Моята новина”.

 

В случая за този сигнал във Владая от „Софийска вода” уверяват, че са оправили улицата и тя вече не изглежда като кърпена. За по-малките артерии като тази срокът за възстановяване на настилката е пет дни. По-малък е за натоварените булеварди.

 

По улиците, на които има масов градски транспорт, времето е 24 часа. И ние сме във всички райони под този период, така че апелираме нашите клиенти, като видят такава настилка да ни звъннат и да проверят кога е разрушена и кога трябва да бъде възстановена.

 

В случай, че срокът не е спазен, хората могат да се обърнат към „Софийска вода”.

 

Целият репортаж може да гледате във видеото.

 

Очакваме и сигналите Ви в "Моята новина".