Над 15 000 са длъжниците, които не са платили данъка си в срок

Хиляди българи все още имат непогасени задължения към данъчните. През последните седмици служителите на приходното звено започнаха подсещане на гражданите и фирмите, които не са платили данъците си.


Всъщност всеки гражданин, който е подал данъчната си декларация в срок, но не е заплатил дължимия данък най-вероятно е получил позвъняване от данъчните.


Кампанията, в която служители на НАП напомняли на гражданите, че имат дълг, вече е приключила. Над 15 000 са длъжниците, които не са платили данъка си в срок. Общата сума на задълженията им към хазната е в размер 5, 5 милиона лева.


Галина Иванова работи в колцентъра на данъчните от години. Когато са в кампания всеки служител прави поне по 120 обаждания на ден към длъжници.


„В повечето случаи клиентите реагират съвсем естествено, повечето се радват, че сме им се обадили, но има и такива с големи задължения, които не са толкова доволни”, обяснява Галя.
Най-често хората забравяли да внесат данъка си в законовия срок. Ако и след подсещането от данъчните гражданите не внесат дълга си, тогава ги грозят сериозни санкции.


„Принудителното вземане е нежелано и за длъжника и за държавата, защото то струва пари и време. Най-често става дума за запор на заплатата или запор на движими вещи, които в крайния случай се стига до тяхната продажба”, обяснява говорителят на НАП Росен Бъчваров.


Ето и резултатът от издирването на длъжниците.


На 70% от хората внесоха данъка си в оказания 2-седмичен срок, други 20 са договорили на части да внесат дължимото, една много малка част от порядъка на 3-4% от хората са казали, че ще приемат всяко принудително изпълнение, но няма да платят дължимото”, посочва Росен Бъчваров.


Сега на прицела на данъчните са фирмите, регистрирани по Закона за ДДС. Става въпрос за около 25 000 корпоративни клиенти на приходната агенция, които имат невнесено ДДС.


А ако това се случи то може да даде отрицателен сигнал към клиентите на компанията, смятат данъчните.


Повече по темата гледайте във видеото.