По думите на министъра локомотивният състав е на 35-40 години
„Има девет рискови гари. На тях сме преминали на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата”, съобщи в „Здравей, България” Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Това са проекти, които са част от Оперативна програма „Транспорт” и в цяла Европа се извършват такива ремонти.
Според него има допусната грешка в това да има голямо трасе развързани гари – изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Министърът съобщи, че са работи този проблем да бъде решен скоро.
„Няма желаещи да работят в железниците. Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата”, каза Московски.
По думите му, докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата, ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт, сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация”, каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав – електрически дезира и дизелови”, обясни той.
По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.
Попитан няма ли пътниците да избягат от БДЖ, тъй като е опасно да се пътува с влак, той отговори, че опасно е, ако не се вземат тези мерки, които той твърди, че се вземат. „И точно затова го правим, за да са сигурни пътниците”, допълни транспортният министър.
Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис, той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.
Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството.
Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.
Целия разговор може да гледате във видеото.