От "Закрила на детето" обвиняват училището, че е реагирало късно

 

Има ли решение на проблема с третокласника, който заради насилие трябва да бъде преместен в четвърто поред училище? По-рано Нова разказа за 9-годишен ученик, изключен от две училища, защото всекидневно тормози съучениците и учителите си. Родителите на съучениците му заплашиха, че ако детето не си тръгне и от сегашното си училище, то оттам ще си тръгнат техните деца.

 

Седмици по-късно Инспекторатът по образованието решава съдбата на третокласника, а Социално подпомагане твърди, че проблемът е стигнал дотук, защото не са сезирани навреме. 

 

"Учителките се опитват да предпазят децата, съответно му хващат ръцете и понеже ръцете не са му свободни, започва да ги рита по краката, в беса си им се изплюва в лицето", разказва Владимир Станев, баща на ученик от 25 ОУ "Д-р Петър Берон". 

 

Децата от 3 "А" клас на столичното 25-то училище вече пети месец учат в тези условия. Затова родителите им са категорични - или 9-годишното момче ще бъде изключено и от това, трето поред училище, или те ще преместят своите деца в друго. От ръководството на училището обявиха, че и те нямат какво повече да направят, тъй като семейството на детето не съдейства.

 

С въпроса ще се реши ли проблемът с поредното местене на 9-годишното дете, Нова телевизия се обърна към отдел "Закрила на детето". От там съобщиха, че знаят за случая, защото още преди 3 месеца майката на третокласника първа е потърсила помощ от тях. Обясняват ни, че ако вместо нея от училището бяха сигналзирали навреме, агресията на детето нямаше да стигне дотук. 

 

"Реакцията трябва да бъде изключително бърза, когато имаме дете с поведение, което трябва да бъде изследвано от какво е провокирано. Надявам се, че това няма да е поредната смяна на училище, защото това няма да доведе до промени в поведението на детето", коментира Христина Иванчева от "Социално подпомагане" - Красно село. 

 

Според социалните работници, случаите, в които училищата не търсят помощ от тях, зачестяват. Учебните заведения се опитват да разрешат сами проблемите си и без много шум прехвърлят проблемните деца в други училища. Правилният подход обаче, бил друг - посещения в центрове за обществена подкрепа, където специалисти работят и с детето, и с родителите. След намесата на социалните работници, 9-годишният третокласник започнал да посещава такъв център заедно с майка си. И въпреки, че жената отказа да се срещне с екипа ни, от Центъра твърдят, че на тях тя оказвала пълно съдействие. 


А дали 9-годишното дете ще бъде преместено в четвърто поред училище или пък ще премине към друга форма на обучение например, предстои да бъде решено до една седмица. Но не от социалните работници, а от Инспектората по образованието.