"Хората могат да бъдат прехвърлени и пренасочени", коментира транспортният министър

 

Синдикалистите настояват за конкретни мерки, които да се предприемат за оздравяването на железопътния сектор, информира БГНЕС.

 

Стратегия за оздравяване има, но липсва финансова и институционална помощ, смятат те.

Още по темата

 

"Външно финансиране е необходимо за Холдинг БДЖ, а за "Товарни превози" са нужни реформи, които да намалят загубата", заяви министърът на транспорта Ивайло Московски.

 

Към момента за 2016 г. задълженията са 245 млн. лв. за целия Холдинг БДЖ. Задълженията към банките намаляват след започнатите реформи през 2010 г.

 

"Не е обсъждано да се правят съкращения. Хората могат да бъдат прехвърлени и пренасочени, а целта е да няма хора, които да загубят работата си", добави Московски.

 

„Товарни превози" е стар оператор и е наследил определени обстоятелства. Много съществена разлика с останалите превозвачи има, защото като държавна железница, возим единични товари. Никой друг не вози такива, защото по дефиниця са нерентабилни", посочи изпълнителният директор на Холдинг „БДЖ“ Владимир Владимиров.


Владимиров посочи, че на всички компании в холдинга общата задлъжнялост към 2007 г. е била 850 милиона.

 

„През годините сумата е намаляла, като към този момент е 458 млн., а към банката са 245 млн. в момента", каза още Владимир Владимиров.