Откритието подкрепя тезата, че химическите градивни елементи за живот са доставени на Земята от небесни тела

Учени за първи път откриха в Космоса сложна органична молекула със същата асиметрична структура като ключовите за живот молекули на Земята, предаде Ройтерс, цитиран от vesti.bg.

Изследователи от Националната радиоастрономическа обсерватория в Шарлотсвил, САЩ, съобщават, че сложната органична молекула, известна като пропилен оксид, е открита в гигантски облак от газ и прах близо до центъра на галактиката Млечен път.

Подобно на чифт човешки ръце, някои органични молекули, сред които пропилен оксид, имат свои огледални версии - химическо свойство, известно като хиралност.

Учените отдавна размишляват защо живите организми използват само една версия на определени молекули, например "десноръката" форма на монозахарида рибоза, гръбнака на ДНК.

Откриването на пропилен оксид в Космоса подкрепя теориите за космически произход на свойството хиралност.

Въпросните типове молекули, ключови за биологията, преди са откривани в метеорити на Земята и в комети в Слънчевата система, но никога досега не са "засичани" в обширното междузвездно пространство.

Откритието подкрепя и схващането, че химическите градивни елементи за живот са доставени на Земята в ранната ѝ история от небесни тела като метеорити и комети, които са "прихванали" подобни молекули от Космоса.

Още изумителни факти за Вселената - във видеото.