Към момента едва 37 % от хората в Европа имат такива знания, обясни еврокомисарят
„Днес едва 37% от работната сила в Европа има основни цифрови умения. След 2020 г. 90 % от работните места ще изискват основни цифрови умения. Трябва да инвестираме в хората, в програми за обучение”. Това заяви еврокомисарят Мария Габриел в предаването „Плюс-Минус. Коментарът след новините”.
14 страни се включват в нова мрежа за стартиращи предприятия
Габриел коментира, че дигитализацията днес е навсякъде.
„Тя променя всичко около нас. Това не е бъдещето, това е сега.Променя начина, по който работим, живеем, учим. Затова е много важно да завършим цифровия единен пазар. Европейската комисия има 60 инициативи, за чието завършване имаме краен срок още няколко месеца. Поставяме основите не само на електронно правителство, а и на киберсигурност”, каза още Габриел.
Еврокомисарят уточни, че от 3 декември се слага край на географското блокиране.
„Днес по-малко от 9% от малките и средни фирми в Европа продават онлайн извън страната, в която са ситуирани. Слагаме край на тази дискриминация”, заяви Мария Габриел.
Освен това коментира, че за първи път се поставят основи на електронно правителство, както и на киберсигурност.
„Нашата цел е в центъра да бъде човекът и нашите ценности”, допълни еврокомисарят.
Тя представи и своя план за въвеждане на иновационни хъбове.
„До 2020г. искаме да има по един дигитален иновационен хъб във всяка област от Европа. В България вече има 3. Това е мястото, където всеки, в неговата област, може да отиде и да получи такъв тип безплатно обучение. Така малките и средни фирми ще могат да тестват бизнес модела си, преди да бъде приложен. Това ще намали възможността за фалит”, допълни тя. Според нея много е важно тези хъбове да са свързани и да комуникират помежду си в една европейска мрежа.
Борисов: Предлагам Балканите да станат регион на стартъп хъбове в ИТ сектора
Тя говори и за борбата с онлайн дезинформацията и фалшивите новини. „Кодексът за борба с дезинформацията е уникален по рода си в целия свят. За първи път рекламодателите седнаха на една маса с платформите и социалните мрежи. Всички знаем колко сайтове бълват фалшиви новини, но рекламата върху тях е истинска”, смята еврокомисарят.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.