Заден ход за спорните моменти в системата "Бонус-малус"

Заден ход за спорните моменти в системата "Бонус-малус". Заради общественото недоволство Комисията за финансов надзор (КФН) се отказва от наследяването на скъпа „Гражданска отговорност” при продажба на автомобил и вдига прага при нарушенията с превишена скорост.

Заден ход за спорните моменти в системата "Бонус-малус"

„В нормативната рамка, в която сме ние, а именно да нямаме лични регистрационни номера, да нямаме история на нашите нарушения няма как КФН да даде по-добър вариант на „Бонус-малус”. В този смисъл е добре първо да променим рамката, а след това да градим нова система, подобна на Западна Европа”, коментира в „Здравей, България” Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

„Има дисбаланс между „бонус” и „малус”, защото ако в момента застрахователите събират условно 800 млн. лв. от „Гражданска отговорност”, при въвеждането на системата отново трябва да събират тази сума. Разпределението между добри и лоши водачи е 80% към 20%. Тоест, когато се санкционират по тази скала, санкцията, която ще се вземе от тях, плюс бонусът, който се дава на добрите, отново трябва да даде сумата”, обясни Тодоров.

СИСТЕМАТА "БОНУС-МАЛУС": 78% от шофьорите ще плащат по-ниска "Гражданска отговорност" (ОБЗОР)

Той уточни, че за държавни и общински структури няма да се прилага тази система.

„Изчистването на проблема с „Бонус-малус” върху автомобилите е стъпка напред. Наредбата обаче ще бъде забавена, защото изписването на имената върху талона предполага промени в законодателството, което се прави не от КФН, а от парламента”, коментира Владислав Панев, съпредседател на „Зелените”.

СИСТЕМАТА "БОНУС-МАЛУС": С колко ще поевтинее "Гражданската отговорност"?

„КФН е готова да приеме разумните предложения, които са направени и да преосмисли цялата наредба. Ние приветстваме това решение”, заяви адвокатът Цветанка Крумова.

„Аз така и не разбрах защо се пристъпи към изграждането на система „Бонус-малус”, базирана на нарушенията по Закона за движение по пътищата. Това е въпрос, от който следват много други, включително и този за собствеността на автомобила”, на мнение е Крумова.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.