Навигационната система е отказала напълно при опит самолетът да бъде приземен на летище София

Технически проблем наложи аварийно приземяване на правителствения „Фалкон” в София. На борда е бил премиерът Бойко Борисов. При връщане от Солун навигационната система на машината отказала в небето над столицата. Наложило се пилотите да кацнат ръчно. Няма пострадали, а самолетът няма да лети, докато не бъде извършена пълна проверка и отстраняване на повредите. Разследването се поема от звеното за авиационни инциденти към транспортното министерство. 

 

"На борда е имало 9 души. Пилотите са направили втори кръг над летището и са кацнали визуално, благодарение на това, че са познавали района и самото летище", каза директорът на "Авиоотряд 28" Тодор Коджейков. И допълни: „Спазваме стриктно всички изисквания при въвеждането на режим на работата на самолета, но старата апаратура си показва своите дефекти. Една кола на 20 години не може да я сравняваме с нова кола. Може би е време да се помисли за закупуването на някакъв нов самолет, с който да лети не само премиерът, а и президентът и други държавни ръководители".

Самата машина лети от 19 години. Купена е от Ръководство "Въздушно движение", след което е прехвърлена на "Автиоотряд 28". Редовно преминава всички инспекции успешно. 

Закупуването на нов самолет може да стане след решение на властта. Едва тогава от "Автиоотряд 28" биха препоръчали конкретна машина. Справка в интернет показва, че цената на подобен клас самолет започва от около 50 милиона долара.

Това е поредният инцидент с правителствения „Фалкон”. През април, при кацане в Брюксел, самолетът спука гума. Тогава Борисов обяви, че само бързата и добра реакция на пилотите е спасила всички на борда. През февруари 2015 г. се наложи машината да кръжи над София и да кацне обратно, защото колесникът й не се прибра при излитането за Брюксел.

Инцидент със caмoлeт нa прaвитeлcтвoтo cтaнa и прeз 2016 г., кoгaтo aвaрирa другият aeрoплaн – „Еърбъc".

Самолетът „Фалкон 2000 Х” е двумоторен бизнес модел на френската компания „Дасо”. В различни варианти той се произвежда от 1995 г. до днес. Машината е с далечина на полета около 6000 км и максимална скорост от 880 км/ч. Българската държава получава своя „Фалкон” през април 2004 г.

Репортер: Добромир Николов

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.