Темата коментира проф. Олег Асенов

„Тол контролът има всички правомощия като контролен орган на пътя. Може да осъществява спиране на пътно превозно средство и проверка. Тя се извършва на първа стъпка на базата на талона на автомобила. След като се установи нарушение, тогава могат да се поискат документите на водача с цел съставяне на акт за установяване на нарушение. Ако водачът откаже в някоя от стъпките да си даде документите, ние сме в координация с КАТ, съответно докладваме”, обясни в предаването „Здравей, България” проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на АПИ.

Над 6 000 километра първокласни и частично второкласни пътища ще бъдат платени. Така равносметката показва, че около 14 хиляди километра републиканска пътна мрежа остава безплатна за товарните автомобили с тегло над три тона и половина. След старта на тол системата, тези камиони няма да плащат и винетка.

Камионите ще плащат тол такси за 6050 км пътища

„Проверката на бензиностанции в Европа е основна практика. На големите паркинги в Европа върви човек с компютър или таблет и проверява. Ние се опитваме полека да приучваме и нашите контролни органи да извършват и тази практика. Тъй като след 1 март това ще е един от основните ни механизми. С автоматичното правоприлагане ще имаме вече заснети нарушения на пътя. Ще можем да ги установяваме и връчваме актовете на паркинги”, обясни той.

„С повишения контрол това лято вече сме с 10 млн. лв. над приходите от миналата година. Събраните суми това лято са повече от 15 млн. лв. от транзитен трафик”, разкри Асенов.

104 от монтираните камери на тол системата са на магистрали и първокласни пътища

„Все още нарушителите са голям процент. Те са около 10%, за нас и в европейски план е голям процент. Ние все още държим границата от 10%, което води до събираемост на компенсаторни такси, която е изключително висока. Те преминават вече 7 млн. лв. Това са такси, събрани от тол контрола, през пос терминалите, които са в колите. Ще достигнем повече от 30 млн. повече приход отколкото миналата година, в резултат на по-доброто правоприлагане и електронния характер на системата”, смята професорът.

„От Бургас до София, ако е екологична категория – например Евро 4, цената е малко над 70 лв. Ако е по-ниска категория – 86 лв. За малките камиони, съответно тарифата от 3,5 до 12 тона при добра екологична категория е от Бургас до София малко над 14 лв, а от София до Варна – малко над 16 лв.", обясни Асенов.

Въвеждат 8 нови пътни знака (СНИМКИ)

 

 

Целия разговор с проф. Олег Асенов гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.