Статистика на МВР показва, че 97% от катастрофите се дължат на поведението на водачите

Новите промени в шофьорските курсове предвиждат повече практика и по-малко теория за бъдещите шофьори.Задължителните часове по кормуване за кандидат-шофьорите ще се увеличат от 31 на 42 часа, но времето за теория е намалено с 14 часа. 

Според част от представители на бранша обаче промените ще доведат единствено до „разчистване на пазара и отлив на клиенти.

„Това, което бе обявено вчера отново е един опит за извинение за нещо, което трябва да се случи. Добре е, че министрите постъпиха мъжки. Новата учебна документация е много актуална на този етап. Но, твърдението, че 97% от шофьорите са виновни за това, което се случва по нашите пътища, е демагогия”. Това каза Йонко Иванов – председател на Съюза по авто-мото подготовка в студиото на студиото на „Плюс-Минус. Коментарът след новините”.

Автоинструктори недоволни от новите правила за шофьорските курсове

Инфраструктурата и пътните маркировки също са сред важните теми за дискутиране, според Иванов. Той разказа, че в Испания съществува институт за пътна безопасност, какъвто смята, че трябва да има и у нас.

„Запомнете, интензитетът преди беше по-малък, а хората, които се обучаваха бяха по-подготвени. Манталитетът е друг. Хората, които се обучават сега, нямат дисциплина”, добави Иванов

Повече практика и по-малко теория за кандидат-шофьорите

„Ние всички въртим на едно място, за да може курсантите да покрият минумума. Много важни фактори за безпроблемното шофиране обаче, не влизат в курсовете. Изчислено е, че тези 11 часа, които се дават допълнително трябва да послужат на шофьорите да се научат на неща, като това как се влиза в тапа, как се излиза при изпреварване на два автомобила и да преценяват скоростта", посочи още Йонко Иванов.

Още по темата гледайте във видеото.