Посланикът на САЩ е изразила готовност за по-активно сътрудничество в отрасъла

България и САЩ изразяват готовност за по-активно сътрудничество в сферата на туризма, информира Министерството на туризма /МТ/ след среща между Херо Мустафа, посланик на САЩ у нас, и министър Николина Ангелкова.

Оттам уточняват, че по време на срещата Херо Мустафа е поздравила страната ни за резултатите в туризма и е изразила готовност за още по-активно сътрудничество в отрасъла. Министър Ангелкова от своя страна е декларирала, че туризмът е сред приоритетните области, които могат да разширят партньорството между двете страни и е представила данни за изминалата година. "За периода януари-ноември 2019 г. посрещнахме над 101 хил. американски туристи, което е увеличение с 8,5 на сто в сравнение със същия интервал на 2018 г", е заявила Ангелкова по време на срещата. Българският министър е подчертала, че страната ни известна сред гостите от САЩ като дестинация за културен, природен и екотуризъм.

Страната ни има много още какво още да покаже като целогодишна дестинация на посетителите отвъд Океана, освен морския и зимния си туризъм, е посочила министър Ангелкова пред американския дипломат.

Херо Мустафа избра българската роза за свой символ (СНИМКА)

Във фокуса на изказванията са били усилията на Министерство на туризма за създаване на оптимални условия за работа на туристическия бизнес и за привличане на повече инвеститори. Министър Ангелкова е изразила желание за надграждане на постигнатото от проведения през май 2019 г. първи съвместен форум за туризъм със САЩ с организиране на бъдещи инвестиционни турове.

"Страната ни предлага благоприятни условия за инвестиции в сектора", посочва Ангелкова, цитирана от МТ.

Министър Ангелкова е поканила Херо Мустафа на предстоящата през май тази година в курорта "Слънчев бряг" международна конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която се организира за втора поредна година. Тази година Министерството на туризма ще стартира интегрирана рекламна и дигитална кампания, насочена отново към САЩ, в която ще бъдат включени поне четири онлайн комуникационни канала - Facebook, Youtube, Twitter, Instagram и други социални мрежи, както и журналистически турове, посещения на блогъри, влогъри, инфлуенсъри, се посочва още в съобщението по повод срещата.