Това стана ясно на спешна среща между представители на агенцията и пътни експерти

През септември ще започне основен ремонт на участъка на магистрала „Тракия”, където стана тежка катастрофа. Напълно ще бъдат подменени мантинелите от 156-ти до 208-ми километър. На спешна среща в Агенция „Пътна инфраструктура” беше обсъдена и възможност камионите да спрат да се движат по магистралите в петък и неделя.

На нея се взе решение движението на ТИР-ове по магистралите да остане свободно. Причината – иначе забраната им да пътуват щяла да бъде пагубна за икономиката ни в условията на пандемия.

Започва и цялостна инспекция на мястото на тежката катастрофа, за да се набележат конкретни мерки. В инспекцията ще вземат участие от Агенция „Пътна инфраструктура”, Държавната агенция за безопасност на движението, както и експерти в бранша.

Състоянието на 2-годишното дете, пострадало при катастрофата на "Тракия", остава критично

„Инспекцията ще обхване всички части на пътя – от състоянието на асфалтовото покритие, през еластичните огради, пътните знаци и растителността“, заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

„Като всеки един участък, който е стар и в недобро състояние, и този си има своите забележки, но категорично държа да отбележа, че нашето становище в момента е, че няма никаква причина да смятаме, че пътната инфраструктура е причина за инцидента“, посочи инж. Иван Досев от Агенция „Пътна инфраструктура”.

 

 

Въпреки това становище, експертите са категорични, че пътните условия са причина за голяма част от катастрофите у нас, включително и тази на магистрала „Тракия”.

„Европейският съюз казва много ясно - човекът може да допусне грешка. Онзи, който организира движението трябва така да го организира, че да допуска човешката грешка, да толерира тази човешка грешка и в крайна сметка, когато той я допусне, поне никой да не загива“, каза още Диана Русинова.

Стопанинът на пътя планира цялостен ремонт на над 50 километра от магистралата да започне през септември.

 

 

„В тези ремонтни дейности се предвижда и цялостна подмяна на ограничителната система за пътища, където е необходимо заздравяване на основните носещи пластове и подмяна на асфалтовите покрития“, заяви инж. Иван Досев.

Тир помете няколко коли на „Тракия”, шестима загинаха (ВИДЕО)

За това дали отново да важи забраната за движение на камиони в петък и неделя, държавата и бранша постигнаха консенсус.

„Това ще бъде пагубно за икономиката в момент като този с тази тежка коронавирус инфекция“, смята Диана Русинова.

„Доста неща се събраха на транспортния бранш и въобще на всичките браншове, така че ние нямаме никакво желание да увеличаваме този негативен ефект“, каза инж. Иван Досев.

Предстоят огледи и набелязване на мерки и за така наречените „черни точки“ - участъците с концентрация на тежки катастрофи.

„Текстовете са така променени, че сега тези, които ги има – 73, ще бъдат намалени наполовина без реално нищо да е направено, без да е променена инфраструктурата“, посочи Русинова. И допълни: „За да премахнем една черна точка не трябва да слагаме знак, ние трябва да променим мястото с мерки, които реално да осигурят пътна безопасност“.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.

  1. Получавайте безплатно най-важното от деня в пощата си