Най-младите и най-възрастните са най-активни онлайн

За изминалата година в България най-предпочитани са били артикулите за декорация, кухненско обзавеждане, прибори за хранене, мебели и аксесоари за баня.

Водещи са потребителите между 25 и 54 годишна възраст, които съставят 69.10% от общите поръчки регистрирани през периода на пандемията.

Откроява се тенденцията за нарастващ интерес към онлайн пазаруването сред най-младите представители между 18 и 24 години, с ръст от 160% и поколението над 65 годишна възраст с цели 195%.

Това изнесе като сравнителни данни един от водещите онлайн търговец на домашен дизайн за Централна и Източна Европа Vivre за периода на пандемията (март 2020 – март 2021) и предходния период (март 2019 – март 2020), които показват промени в потребителското поведение на своите клиенти. Тенденцията се отнася за всички девет пазара, в които Vivre оперира - Румъния, България, Унгария, Словакия, Словения, Чехия, Хърватия, Полша и Гърция.  

Освен това, клиентите са започнали да пазаруват повече през мобилните си устройства. Регистрираното увеличение на трафика през смартфони за разглеждания период е около 35%.

Близо 60% от всички продажби на търговеца се поделят между три основни категории. Най-продавани през 2020 г. са мебелите с дял от 37%, следвани от текстил и килими (11,2%). Домашни декорации и аксесоари се нареждат на трето място с 11%.

Увеличаването на потреблението, особено при обзавеждането на дома, разбира се е свързано с факта, че много хора останаха да работят от вкъщи.