Вижте до какви изводи стигнаха изследователите

Швейцарски учени, в сътрудничество с колеги от Франция и Германия, разработиха метод, позволяващ откриването в ранен стадий на пациенти, при които COVID-19 може да премине в тежка форма, съобщи сайтът на университета в Цюрих.

Изследователите са стигнали до извода, че за достоверен индикатор могат да послужат присъстващите в кръвта цитоксични Т-лимфоцити или Т-килъри, отговарящи за разтварянето на повредените клетки.

Нови COVID мерки в Брюксел

Екипът под ръководството на проф. Буркхард Бехер установил, че като биомаркер за откриването на пациенти с потенциално тежко изкарване на болестта им е послужило количеството на Т-килърите в кръвта.

"Броят на Т-клетките може да бъде използван за прогнозирането на на тежките случаи на коронавирус с висока степен на точност, дори и пациентът да е бил хоспитализиран само от един ден", заяви проф. Бехер.

Ваксинационен тридневен маратон от утре в Румъния

При COVID-19 Т-клетките действат по начин, характерен само за тази болест. Сравнявайки имунния отговор на пациентите с коронавирус и този от контролна група, учените могли да изяснят тази особеност. Швейцарският екип не уточни при наличието на какво количество Т-килъри се предполага по-тежкото протичане на заболяването.

Новият тест ще помогне на лекарите своевременно да вземат решения за необходимите лечебни и организационни мероприятия за настаняването на даден пациент в отделение за интензивна терапия.

ВСИЧКО ЗА ВАКСИНИТЕ СРЕЩУ COVID-19 ЧЕТЕТЕ ТУК