До 10 дни започва поетапен ремонт на участъците, заявиха от АПИ

От началото на годината са станали над 4400  катастрофи по пътищата на страната. Това показва официалната статистика на МВР. Загиналите са 361 души, а ранените са 5594.

Пътни експерти започнаха проверка на най-натоварените места по магистралите. Равносметката им сочи, че над 122 са местата с повредени и необезопасени мантинели по магистрала „Тракия”.

Колко сигурни са мантинелите на магистрала „Хемус”?

„Това означава, че поддръжката на магистрала „Тракия” е приключила и от месеци не се извършва, и тя се превръща в смъртоносна магистрала към момента”, заяви Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

В писмен отговор от АПИ заявиха за NOVA, че до 10 дни се предвижда да започне поетапно ремонт на увредените при катастрофи мантинели на  „Тракия”. Дължината на повредените участъци е около 4 км.

„По отношение бюджета на АПИ, многократно съм ви казала, че бюджетът за ремонти на пътища, където попадат и мантинелите, беше изчерпан целият още през април”, заяви министър Виолета Комитова.

„Там, където веднъж има счупена мантинела, това е предпоставка втори път да стане още по-тежък инцидент. На Пловдив, където липсва мантинелата, е реален шансът да мине тир и да навлезе в насрещното”, коментира Диана Русинова, Европейски център за транспортни политики.

Пуснаха движението по ремонтирания участък от „Тракия" към Бургас

Експертите обръщат внимание и на това, че по новоасфалтираната отсечка Чирпан- Стара Загора вече има проблеми.

„Нашите експерти констатираха, че са започнали вече признаци на появяване на вълни по самата  магистралата”, заяви Богдан Милчев.

„Има много сериозен проблем с падането на светлоотразителността”, смята Диана Русинова.

По думите на Пътната агенция ремонтираният участък е приет съгласно техническите спецификации. След извършени изпитвания на настилката е установено, че тя отговаря на техническите изисквания за равност.

„Напролет ще бъдем в същото положение, в което магистралата беше преди ремонта”, смята Богдан Милчев.