Децата не могат да осмислят веднага емоциите си, каза тя

От една страна ние трябва да знаем, че децата нямат цензура върху емоциите си. Те не могат да ги осмислят веднага, не могат да ги преработват и ги генерират по съвсем различен начин. От тази гледна точка особено в днешния свят, в който дигиталното ги захваща от много ранна възраст, те губят това разграничение върху реално и виртуално. Така коментира темата за насилието над и сред деца детския психолог д-р Александра Петрова в "Интервюто в Новините на NOVA". 

Зафиров: Ние сме толкова далеч от Шенген, колкото бяхме и в началото на това управление

"Ние трябва да помислим защо децата са агресивни. Агресията е най-силния инструмент, с него много бързо постигаш резултати. Но зад агресията има вина, срам, страх, безсилие и тъга, за да станат агресивни децата, те са минали през тези емиции. Те са минали през неразбирането вкъщи, в средата и това понякога е единствения силен инструмент те да се справят", заяви д-р Петрова. 

Джартов: Сигналът за тревога е трябвало да бъде изпратен само до тестовите клетки

"Другите деца, които имат една групова принадлежност, защото се държат по един определен начин, умеят да разговарят помежду си, хващат жестовете и мимиките си, но децата със СОП не могат да го направят в много от случаите. И всъщност те стават различни. Груповата сплотеност на другите деца води до това ние да провокираме различността. Веднъж, за да я разбираме или ние да сме по-добре пред другите, да сме герои. И когато няма авторефлекси - какво чувствам и какво причинявам, тези деца със СОП стават буферна зона", поясни психологът. 

Целият разговор гледайте във видеото.