Кандидатът за евродепутат - в студиото на "Здравей, България"
Какво ще направят кандидатите за евродепутати за пълноправното членство на България в Шенген? Какви са щетите за българския бизнес от опашките по сухопътните граници? Доколко са развити магистралите у нас на фона на пътната инфраструктура в останалата част от Европа? На тези въпроси в ефира на „Здравей, България” отговаря кандидатът за евродепутат от ГЕРБ-СДС Николай Рашков.
„Факт е, че изоставаме по отношение на пътната инфраструктура. Изграждането на такава, както и свързаността между населените места трябва да е приоритет на национално ниво. Една от основните теми за нас е приемането ни изцяло в Шенгенското пространство. Сухопътният Шенген е изключително важен за нас като транспортен бизнес и като граждани. Загубите за икономиката възлизат на над 1 млрд. лева. Българската държава вече отговаря на всички изисквания за пълноправното членство. Липсва експертиза на тема „Транспорт и логистика” в институциите в ЕС. Аз мога да сложа тази експертиза на масата. Оттам нататък имаме нужда от здрава политическа воля, която да отстоява интереса ни и заедно да се преборим за нашето право”, заяви Рашков.
„Ако Австрия каже „да” и има воля да влезем до края на годината в сухопътния Шенген, аз и моите колеги бихме били повече от щастливи. Ние сме отговорили на всички изисквания. Оттук нататък темата е политизирана и се използва както им изнася”, коментира Рашков.
Той отговори положително на въпроса дали политическата ситуация у нас е „спирачка” за Шенген. „България има своя европейски път и транспортният бранш трябва да има свои представители в Европа, за да се развива правилно”, каза Рашков.
Той коментира и „Дунав мост”. „Има предписания за ремонтни дейности от доста време. Специфично е, че има много голям проблем със затварянето и осигуряването на алтернативни маршрути. Правят се решения на място кога и как да се затвори пункта. Затова толкова дълго време има дупки и неизправности на пътя”, коментира Рашков.
„Има сериозна заплаха пред транспортния бранш да продължи да съществува в България. Много важна тема за шофьорите е, че има стъпки, които разглеждат техния разполагаем доход и това, че той няма да е такъв, какъвто е от следващата година. Българските и румънските шофьори към днешна дата са с най-голям разполагаем доход, който се дължи и на икономическата обстановка в България в момента. Ние нямаме експертиза, която да защити техните права. Случва се промяна на фискалното законодателство в Европа, която ще тече на няколко етапа и има за цел да вземе допълнително от техните бюджети”, каза Рашков.
Целия разговор гледайте във видеото.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase