Темата коментират Антоанета Василева, Милена Гунчева и Йорданка Точева

„Безопасен интернет в училище“ е мисия, която все повече образователни институции прилагат в рамките на учебните часове. Целта е учениците да могат да разпознават тормоза, да могат да се предпазят и да получат както инструменти за справяне, така и информация към кого да се обърнат за помощ. Дискусия по темата с координатора за Националния център за безопасен интернет Антоанета Василева и председателя на Националната асоциация на медиаторите Милена Гунчева.

„Най-често децата стават обект на онлайн тормоз в рамките на Viber групата на класа. Това се случва на все по-ниска възраст, за съжаление. Там всякакво напрежение, което се натрупва при децата, излиза във форми на обиди, колажи, неприлични снимки“, заяви Василева.

Последиците по думите ѝ могат да бъдат психосоматични – детето да загуби съня си, апетита си, да не иска да ходи на училище, да не иска да влиза в интернет.

„Децата се държат по много различен начин вкъщи и в училище. За да може да реагираме навреме, трябва да имаме достатъчно информация как се държи детето на двете места. Невинаги родителите могат да разпознаят, че детето им е подложено на тормоз или пък е тормозещ“, посочи Гунчева.

Младите в интернет: Близо 300 000 сигнала за кибертормоз над деца у нас

В 128 СУ „Алберт Айнщайн” в София в час по компютърно моделиране децата се учат как да се пазят в онлайн пространството. „Училищният живот е много важен за изграждане на социалните умения на учениците. Най-важните от тях - комуникация, предпазване от опасностите, анализ на съдържанието, се изграждат в часовете по компютърно моделиране”, коментира учителят Йорданка Точева.

Според преподавателя децата трябва да знаят, че всичко в интернет оставя следа, която може да бъде пагубна. И подчерта, че най-добрият подход за преподаване е игровият, заедно с визуалния метод на работа.

Повече по темата гледайте във видеото.

Редактор: Виктория Гетова