Снимка: iStock
Предложенията на обществения сектор и решенията на общината
София е последна по условия за безопасно придвижване на деца на улицата в Европа. Това показват данните от международното проучване „Улици за децата” на мрежата „Чисти градове”, проведено сред 36 европейски града. Трите основни показателя, които са определени и като ключови мерки за пътната безопасност на децата са: създаване на училищни улици, т.е. улици, които ограничават автомобилния трафик около училищата; ограничения за безопасна скорост (30 км/ч или по-малко); както и наличие на защитена велосипедна инфраструктура. При изготвянето на докладa са оценявани улиците около софийски училища - като столицата ни остава на дъното по всички показатели. Темата коментираха Драгомира Раева от екологичното сдружение „За Земята“ и ижн. Димитър Петров - директор на Дирекция „Анализ и управление на трафика” към Столична община, в ефира на "Твоят ден" по NOVA NEWS.
Кабинетът прие програма с 43 мерки за пътна безопасност
Раева посочи, че голяма част от инфраструктурата в града не е съобразена с нуждите на децата, които понякога остават „невидими” за шофьорите. Тя каза, че няма безопасни условия за предвиждането както на децата, така и на техните придружители.
Раева обясни още, че училищната улица е тази, която е около която е ограничено движението на автомобилния транспорт. По нейние думи такъв вид улици трябва да станат зона за игра и отдих.
Велосипедната алея трябва да минава близо до училищата, да не бъде прекъсвана и да е в добро състояние, допълни още тя към мерките, които трябва да се предприемат.
Петров каза, че в София са реализирани няколко проекта, които да осигурят безопасното придвижване на децата. По негови думи мерките, посочени в проучването, са изпълними.
Репортер: Рая Ваташка
Повече гледайте във видеото.
Редактор: Цветина ПетроваПоследвайте ни