Снимка: iStock
Какви са правата ни като потребители на бързи кредити?
Законопроект предвижда глоби за събирачи на дългове и забрана на агресивни търговски практики. Какви са правата ни като потребители на бързи кредити? Темата коментират Лилия Димитрова от „Асоциация за управление на вземания” и адвокатът Незрет Бабучев в ефира на "Твоят ден" по NOVA NEWS.
„Законът се обсъжда от около 4 години, но той трябваше вече да бъде факт, защото не е вследствие на лоши практики, а е задължение на страна членка на ЕС, която няма такова законодателство. Имаме интерес този бизнес да бъде регулиран, така че да се забранят практики, които биха нарушили нашата репутация”, обясни Димитрова.
„Има забрана за телефонните обаждания. Гражданите трябва да знаят, че когато има нелоялна търговска практика, имат право да подадат жалба за съставянето на акт за извършено административно нарушение. Вече има регистър както на самите дружества, така и на самите договори. Идеята на закона и конструкцията му са добри”, заяви Бабучев.
Според експертите правата на гражданите са разписани много ясно и са събрани на едно място в този законопроект. Лилия Димитрова обаче настоява за добавена стойност.
"Предвижда се дружествата за изкупуване и за събиране на вземания да бъдат акционерни дружества, без друга правна форма. Тук не виждам добавената стойност. В момента фирмите, които изкупуват вземания, са финансови институции, които се регулират от БНБ. Ние искаме тези фирми да могат по административен начин да се прелицензират, за да отговарят на новите искания. Трябва да има нещо, което трябва да бъде в плюс и за потребителите, и за бизнеса”, добави тя.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Иван ИвановПоследвайте ни