Искането е за по-голяма безопасност на железопътния транспорт

24-часова стачка на железопътните работници блокира влаковете в Гърция. Служителите настояват за подобряване на безопасността на влаковете - изключително чувствителен въпрос след фаталния сблъсък в прохода Темпе през 2023 г., при който загинаха 57 души.

Според железопътния оператор Hellenic train, собственост на италианските държавни железници, са били осъществени малък брой пътувания, по-специално между столицата Атина и втория по големина град в страната Солун.

Година след влаковата катастрофа в Гърция: Коктейли "Молотов" и сълзотворен газ на протестите (ВИДЕО+СНИМКИ)

Профсъюзът на железопътните работници призова за "незабавно" инсталиране на система за защита на влаковете, известна като ETCS, и за увеличаване на разходите за модернизиране на слабо развитата железопътна мрежа на Гърция.

Този ход идва ден преди парламентът да гласува в сряда дали да започне разследване на висши служители за ролята им в трагедията от 28 февруари 2023 г. в Централна Гърция - най-тежката железопътна катастрофа в Гърция. Тогава пътнически и товарен влак се сблъскаха челно, след като няколко минути се движеха по един и същи коловоз, без да се задейства каквато и да е алармена система.

Протести в 110 града в Гърция и по света след влаковата катастрофа в Лариса

Трагедията предизвика масови стачки и масови демонстрации, които осъдиха хроничните недостатъци на железопътната мрежа и евентуалната политическа отговорност. 

Гръцките депутати трябва да гласуват в сряда дали да започнат разследване срещу няколко министри, включително тогавашния министър на транспорта Костас Караманлис, който подаде оставка в деня след инцидента. За задействането на такава процедура са необходими най-малко 151 гласа. 

Досега над 40 души са били подведени под отговорност, включително дежурният началник на гарата в съответната вечер. 

Редактор: Цветина Петкова
Източник: Ваня Накова, БТА