В София се очаква протестът да бъде преди обяд и да се концентрира основно по Ботевградско шосе...
Продължават протестите срещу високите цени на горивата. След като вчера големите градове бяха блокирани от леки автомобили, днес на ред са камионите.
Инициативата е на Българския съюз на товарните превозвачи, в който членуват 46 фирми. Шофьорите ще зареждат минимални количества гориво и ще изискват фактури за това. В София се очаква протестът да бъде преди обяд и да се концентрира основно по Ботевградско шосе.
Оказа се, че има хора, които не се притесняват от високите цени на бензина и дизела.
Петър кара своя автомибил на биогориво повече от 5 години. Споделя, че така разходите му доста се облекчават.
"Да речем, че вземем литър олио от ресторант и сами си го пречистим и сами го утаим, долу-горе цената варира между 40 и 60 ст. за литър олио, а разходът е същият", разказва той.
За да караме с олио обаче, колата ни трябва да притежава специално устройство, което да го подгрява. В противен случай е необходимо да смесим биогоривото с нафта в съотношение - 50/50 през летните месеци и 30/70 през останалите месеци.
Някои прибягват и до по-смели решения като карането на електромобил. Така можем да изминем 100 километра за няколко стотинки.
За разлика от устройството за биогоривото, да си направим електромобил е доста по-скъпо, заради акумулаторните батерии. Въпреки това специалистите се надяват, че най-новите технологии с електричеството ще се развиват. Тогава и частите за електрокарите ще станат по-достъпни.
Инициативата е на Българския съюз на товарните превозвачи, в който членуват 46 фирми. Шофьорите ще зареждат минимални количества гориво и ще изискват фактури за това. В София се очаква протестът да бъде преди обяд и да се концентрира основно по Ботевградско шосе.
Оказа се, че има хора, които не се притесняват от високите цени на бензина и дизела.
Петър кара своя автомибил на биогориво повече от 5 години. Споделя, че така разходите му доста се облекчават.
"Да речем, че вземем литър олио от ресторант и сами си го пречистим и сами го утаим, долу-горе цената варира между 40 и 60 ст. за литър олио, а разходът е същият", разказва той.
За да караме с олио обаче, колата ни трябва да притежава специално устройство, което да го подгрява. В противен случай е необходимо да смесим биогоривото с нафта в съотношение - 50/50 през летните месеци и 30/70 през останалите месеци.
Някои прибягват и до по-смели решения като карането на електромобил. Така можем да изминем 100 километра за няколко стотинки.
За разлика от устройството за биогоривото, да си направим електромобил е доста по-скъпо, заради акумулаторните батерии. Въпреки това специалистите се надяват, че най-новите технологии с електричеството ще се развиват. Тогава и частите за електрокарите ще станат по-достъпни.