Причините тепърва ще се изясняват от специална комисия...
Изтребител МиГ-29 се разби малко преди 11 ч. тази сутрин край пловдивското село Голям Чардак. Двамата пилоти катапултираха. Районът е отцепен. Насроченият за утре ден на българо-американската тренировка „Тракийска звезда" 2012 беше отменен. Министърът на отбраната се срещна с пострадалите с пилоти – командирът на първа ескадрила майор Илия Дойчинов и летец пилот от ескадрилата капитан Петър Методиев.
Единият от пилотите трябва да бъде преместен във Военно медицинска академия в София, защото има съмнение за счупване на два прешлена на гръбначния стълб. Според някои информации става дума за капитан Методиев.
Преди да е минало разследването е трудно да се определи какво е причинило инцидента, коментира за „Часът на Милен Цветков военният репортер Васил Попов.
„В последните години се говори за много ниска аварийност в нашите военновъздушни сили, защото просто не се лети или почти не се лети", допълни още репортерът.
Димитър Ставрев - редактор в сп. Криле, подкрепи мнението на репортера Васил Попов, че все още е твърде рано да се гадае какво точно е причинило случилото се. Според него обаче, на базата на информацията, че самолетът е горял още, докато е бил във въздуха, може да бъде заключено, че става въпрос за пожар в двигателния отсек.
„Вероятно става въпрос за докосване на двигател или баката с гориво по време на процеса на излитане. Вследствие се е получил теч на гориво", поясни Димитър Ставрев.
Тази теза не беше отречена от Александър Александров – представител „МиГ" за България: „Възможно е. Причините могат да бъдат две – техническа причина или пилотска грешка. Коя е истинската причина тепърва ще се изясни."
Александър Александров отхвърли възможността в случая да става дума за пилотска грешка вследствие на това, че пилотите не летят достатъчно – нещо, което намекна по-рано в разговора военният репортер Васил Попов.
„Това е животът на военният пилот, никой не е застрахован от подобни аварии", допълни представителят на „МиГ" за България. Според редактора от сп. Криле обаче, средният нальот на пилотите у нас е между 40 и 50 часа.
„С такъв нальот, това, което правят момчетата в Граф Игнатиево е подвиг, без да звучи като клише. Крайно време е България да разбере, че ако иска да има военно-въздушни сили, национална сигурност и да е член на НАТО, който изпълнява задълженията си, трябва да осигурява и съответните средства – както за нальот, така и за техническа поддръжка", заключи Димитър Ставрев.
Целият разговор в студиото на „Часът на Милен Цветков", както и коментара на ген. майор Константин Попов вижте във видеото.