До няколко години ще се наложи да внасяме летци, понеже сега малко кандидати могат да си позволят скъпото обучение
Криза за пилоти в България. До няколко години ще се наложи да внасяме летци, тъй като в момента малко кандидати могат да си позволят скъпото обучение. За пореден път от Асоциацията на българските авиокомпании настояват за връщането на държавната поръчка за обучението на летци.
Действащите у нас български пилоти са 280, като 20 на сто от тях работят за чужди авиокомпании. До 3-4 години 80 пилоти ще прекратят кариерата си. Ето защо има спешна нужда от нови летци.
Емо е само на 19. Вече е избрал да учи за летец, но не в България.
„Избрах Великобритания да се обучавам, защото това ще ми предостави много по-добри възможности да се реализирам”, обяснява Емил Аврамов – кандидат-пилот.
Спънка за почти всички от новите кандидати са парите. Обучението на един пилот у нас трае 3 години и струва над 45 000 евро.
От 2008-ма година държавна поръчка няма. Ето защо от браншовите организации настояват за нейното връщане.
„Много се надявам, че от Закона за държавния бюджет за 2015-та година ще се предвидят средства за финансиране обучението на пилоти”, обяснява Антон Гинев – зам.-министър на тренспорта.
Емо е платил двойно повече, отколко би му струвало да учи у нас. Но е убеден, че в чужбина ще се реализира по-бързо и ще успее да върне инвестицията от 70 000 евро.
Според него несигурността и липсата на ясна перспектива у нас кара младите да летят за чужди авиокомпании.
Повече по темата гледайте във видеото.