Анкетната комисия в парламента все още не е решила съдбата на авиационната ни светиня

Съдбата на историческото летище „Божурище” край София остава под въпрос. Авиационната общност у нас призовава за пореден път Народното събрание да провери сделката за продажбата на летището и да спаси пистата, където стотици пилоти и парашутисти са направили първите си стъпки. 
 
През 1930-та година е открита първата аерогара в Югоизточна Европа - в България, именно на летище „Божурище”. Там обаче всичко е разрушено и е потънало в забвение. 
 
„Божурище” е родното място на българското самолетостроене. Смята за едно от трите в света, над които се образуват така наречените „дълги вълни", поддържащи полета на безмоторни самолети. Там първият български самолет на световноизвестния конструктор Асен Йорданов прави първия си полет.

Още по темата

 

„Утре ще се направи поредния индустриален парк и то няма да съществува! Няма го летището. Къде е българската държава? След Ньойския договор са го спасили това летище, а сега ние се борим с тези, които са в България!, коментира проф. Борис Бонев от Инициативния комитет за спасяване на летището.
 
Припомняме ви, че преди осем години летището беше предоставено на италиански консорциум срещу 106 апартамента за безквартирни офицери в София и Пловдив. Летци от цялата страна за пореден път се обявяват срещу ликвидацията на аеропорта. Междувременно, анкетната комисия в парламента все още не е решила съдбата на авиационната ни светиня.
 
Повече за състоянието на летище „Божурище” и за спомените на някои от родните ни парашутисти за него – гледайте във видеото.