Снимка: ЕРА/БГНЕС
Появиха се многобройни предложения за продажби на тениски, чанти и други вещи и аксесоари, свързани с "Шарли Ебдо"
Надписът от парижката трагедия "Je suis Charlie” ("Аз съм Шарли") вече се превърна в нещо като търговска марка, която носи приходи, макар и скромни.
За пръв път лозунгът се появи на 7 януари, буквално само ден след разстрела на 12-те служители от сп. "Шарли Ебдо". Негов автор е френският дизайнер Йоахим Ронсан, припомня БГНЕС.
Призивът светкавично се разпространи в интернет, микроблогове, по първите страници на френските издания, сайтове и снимки в социалните мрежи, по витрини на магазини и като значки.
Но още на следващия ден след трагедията в мрежата се появиха и многобройни предложения за продажби на тениски, чанти и други вещи и аксесоари, свързани с "Шарли Ебдо" и трагедията. На един от сайтовете футболна фланелка с надписа "Je suis Charlie” върви от 10 до 27 евро.
Друг сайт пък предлага шапки с аналогичен надпис за 3,35 долара, автомобилни флагчета за 20 долара на бройка и дори детски лигавчета за 26 долара. С "Аз съм Шарли" се продават и калъфи за GSM-и, шалчета и калъфки за възглавници.