Продавачът пише, че 80 на сто от парите ще отидат в помощ за бездомните животни

Още по темата

„Шарли Ебдо” е с рекорд и в България. Любопитна обява в сайт за онлайн търговия предизвика фурор за броени часове. Едно копие на „Шерли Ебдо” у нас струва 100 000 лева. 


Зад офертата стои млада дама, която ние успяхме да открием. Тя обаче пожела да скрием лицето й. А сумата е толкова голяма, защото 80% от нея отиват за благотворителност.


Една млада българка вече е успяла да се добере до най-желания, последния брой на „Шарли Ебдо”. Не казва на каква цена, крие и самоличността си.


„Сдобиването с вестника не беше никак лесна задача. През първия ден от Франция доставката беше трудна, затова този брой е от Италия”, разказва дамата.


Ден след като го получава, решава да го продаде в интернет за 100 000 лева, а 80% от парите да отидат за бездомните животни.  


„Идеята дойде впоследствие. Дойде абсолютно спонтанно, тъй като имам лично отношение към животните”, добавя тя.


Лично отношение, което не е от днес. Преди години тя спасила една лисица.


„Една лисица в Созопол, която беше хваната и беше използвана за снимки и за печелене на пари. Снимах лисицата, свързах се с френски организации, писах тук до министерството и свършихме добра работа. Лисицата бе заловена и пусната в див парк”, разказва дамата.


Може би заради добрата кауза, вече има и интерес към обявата.


„Засега имам две предложения, но нищо конкретно”, разкрива тя.


Само за няколко часа обявата бе видяна от 1500 души. По ирония на събдата по-голяма част от тях я осмяха.


„Броят на оцелелите”, както беше наречен последният брой на „Шарли Ебдо” би всички рекорди. И то не само във Франция. Първоначално брой 1178 излезе в тираж от 3 милиона. По-вероятно обаче е да достигне 5 милиона. За сравнение, преди атентата от изданието се разпространяваха едва 30 000 броя. Дори при смъртта на генерал дьо Гол през 1970-а тиражите са били по-малки: малко над 2 млн. броя за Франс Соар.


Общо около 25 милиона французи ще прочетат сатиричното издание, изчисляват експертите. През първия и втория ден от пускането си по вестникарските павилиони „Шарли Ебдо” се изчерпваше за часове, на места дори за минути. В Женева например наличните бройки са се изчерпали за три минути.


Откри се и черен пазар. В сайта за продажби e-bay, едно копие достигна дори астрономическите 100 000 евро.  


Абонаментите също са се умножили в пъти. 8 000 души ще получават редовно вестника, докато преди атентата на година са се продавали едва 300 абонамента. Общо продажбите, абонаментите и помощите ще донесат на редакцията около 10 млн. евро печалба.


Повече по темата гледайте във видеото.