Крепостта „Траянови врата” край Костенец е един от 50-те, които ще бъдат рекламирани в медиите

 

Държавата ще популяризира България като туристическа дестинация сред българите. Нови 50 малко познати обекта ще бъдат рекламирани с европейски пари.  

 

Макар и емблематична за българската история, крепостта „Траянови врата” край Костенец, не влиза в списъка на 100-те национални туристически обекта.  Именно там обаче през 986 година Самуиловите войници надвиват византийците. Реставрацията на обекта започва през 2013 година, в момента заради ниските температури всички дейности са замразени.   Скелетата и тухлите обаче не спират любителите на археологията.  По план римската крепост ще започне да приема посетители през лятото.

 

Държавата си е поставила за цел да увеличи туристите, посещаващи крепостта. Историческият обект ще бъде един от 50-те, които ще бъдат рекламирани в медиите. Фирмата, която ще изработи видеоклиповете, обещава това да не е поредната провалила се реклама на страната ни.

 

 „Спадът на руски и украински туристи, който очакваме можем да бъде компенсиран с български туристи. Можем да променим нагласите на българите да пътуват у нас вместо в чужбина”, коментира министърът на туризма Николина Ангелкова.