Как може да се промени това напрегнато общуване с администрацията?

Близо 10 часа годишно всеки от нас е зает да се бори с бюрократичната държавна машина. Това показва анализ на новата Държавна агенция "Електронно управление". Къде губим най-много време и ще успее ли новото звено да облекчи комуникацията ни с администрацията?

За Свилен и неговата компания в сферата на високите технологии тези седем часа годишно съвсем не са достатъчни. Бюрократичната машина яде часове и понякога дни, тъй като голяма част от административните услуги се получават след тонове хартия - заявления, молби и справки.

По темата

„Няма технологична причина през 2016 г. всички тези услуги да не бъдат по електронен път”, обяснява Свилен Желев, мениджър в IT компания.

Компанията на Свилен работи по програмата за младежка заетост. За да осигури работа на младите специалисти обаче, от фирмата губят месеци.

„Назначаването дори на един човек отнема месец и половина. Бюрокрацията спъва този процес”, добавя Свилен Желев, мениджър в IT компания.

Борбата с бумащината става още по-жестока, когато решаването на един проблем зависи от няколко институции. За най-голямото предприятие за производството на яйца в Родопите е истинско предизвикателство да събере документацията по европроект.

Новата агенция "Електронно управление" ще трябва да промени това напрегнато общуване с администрацията. У нас едва 64% от услугите могат да се ползват електронно.

За да достигнем нивото на стария континент, в следващите 4 години агенцията обещава да облекчи по електронен път близо 500 административни услуги. Ако това се случи, държавата, бизнесът и обикновения българин ще спестят общо над 1 милиард лева.