Това показват данните на IAB Europe от проучване в сътрудничество с IHS Markit

Онлайн рекламата расте по-бързо от всички останали в Европа. Това показват данните на IAB Europe от проучване в сътрудничество с IHS Markit.

Увеличението е с 13,4% до 18,6 милиарда евро за първата половина на 2016 г. и се очаква двуцифрен ръст за цялата година, съобщи Vesti.bg.

В региона на Централна и Източна Европа темпът на растеж е по-бърз, с 16,2%, докато при развитите пазари в Западна Европа нарастването е с 13,1%.

Най-бързо расте пазарът на дисплей реклама при мобилните устройства - таблети и смартфони. Ръстът в този сегмент е 61,3% и отново по-силно е представянето на Централна и Източна Европа, където увеличението е със 100%.

Като цяло дисплей рекламата при всички видове устройства бележи по-голямо увеличение от тази при търсене, като нарства с 18,2%, до 7 млрд. евро. В Централна и Източна Европа ръстът е с 27,1%.

При това разпространението на различните медийни формати и най-вече видеосподелянето в интернет сайтове и социални мрежи, води до пренасочване на рекламните бюджети от традиционните канали като вестниците, радиото и телевизията, към онлайн платформите.

Източник: Vesti.bg